صبح یا عصر؟ بهترین زمان برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

خط سلامت: وقتی روز پرباری در پیش دارید، دوش گرفتن با طراوت از قبل می تواند مفید باشد. این باعث می شود مغز شما وارد سطحی از هوشیاری شود که می تواند توانایی شما را برای فکر کردن به ایده ها و راه حل ها بهبود بخشد.

صبح یا عصر؟ بهترین زمان برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

حس خوبی که بعد از دوش گرفتن به بدن دست می دهد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.برخی صبح و برخی دیگر شب دوش می گیرند ولی به راستی برای سلامتی بدن صبح دوش بگیریم یا شب؟

زمان مورد علاقه شما برای دوش گرفتن چیست؟

به گزارش خط سلامت بسیاری از مردم ترجیح می دهند دوش بگیرند. برخی می خواهند بعد از یک روز کاری طولانی دوش بگیرند، برخی دیگر می خواهند صبح دوش بگیرند تا روز را تازه و تمیز شروع کنند. اما آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ و آیا یکی بهتر از دیگری است؟

فواید دوش گرفتن در صبح

اینکه صبح دوش بگیرید یا عصر بهتر است، تا حدی به نوع پوست شما بستگی دارد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، از دوش گرفتن در صبح سود می برند. این به این دلیل است که منافذ پوست شما در طول شب با چربی و سبوم پر می شود و باعث می شود با پوست چرب از خواب بیدار شوید. دوش گرفتن می تواند به شما کمک کند منافذ پوست را پاک کنید تا بتوانید روز خود را با پوستی شاداب و تمیز آغاز کنید.

فعالیت های روزانه شما نیز عاملی در تعیین اینکه آیا صبح یا شب دوش بگیرید. وقتی روز پرباری در پیش دارید، گرفتن دوش با طراوت از قبل می تواند مفید باشد. این باعث می شود مغز شما وارد سطحی از هوشیاری شود که می تواند توانایی شما را برای فکر کردن به ایده ها و راه حل ها بهبود بخشد. همین هوشیاری همچنین می تواند برای زمانی که صبح ها در بیدار شدن از خواب مشکل دارید مفید باشد. با گرفتن دوش آب سرد، سریع‌تر از خواب بیدار می‌شوید و متابولیسم شما نیز افزایش خوبی خواهد داشت.

فواید دوش گرفتن در عصر

برای افرادی که پوست خشک دارند، دوش گرفتن در شب مفیدتر است. اگر در طول شب چربی و سدوم در منافذ شما جمع می‌شود، نمی‌خواهید صبح پوستتان را تمیز کنید، می‌خواهید آن پوست چرب را برای مبارزه با خشکی پوستتان در طول روز حفظ کنید. تانیا کورمیلی، متخصص پوست می‌گوید که دوش گرفتن می‌تواند مانع پوست شما شود. وقتی عصر دوش می گیرید، می توانید در طول روز به پوست خشک خود استراحت دهید. 

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده، وابستگی شما به ورقه های تمیز است. عرق، سدوم و هوای اطراف ما باعث کثیف شدن پوست ما در طول روز می شود. هنگامی که قبل از زدن یونجه دوش می گیرید، ملحفه های خود را تمیزتر نگه می دارید، به این معنی که باید کمتر آنها را بشویید. این امر به ویژه زمانی که دوست دارید در شب ورزش کنید اهمیت دارد و باعث می شود بیشتر عرق کنید. و نمی‌خواهید وقتی به رختخواب می‌روید و بوی باشگاه می‌دهد، ملحفه‌هایتان آسیب ببیند. 

ترجیح

واقعا "بهترین" زمان برای دوش گرفتن وجود ندارد. همه چیز به ترجیحات و شرایط شخصی شما بستگی دارد. حتی ممکن است زمانی که کارهای مختلفی در طول روز انجام دهید، آن را تغییر دهید. البته، آزمایش زمان دوش گرفتن تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا صبح دوش می‌گیرید یا «شب دوش» است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان