دلایل علمی شگفت انگیزی که باید در اتاق خواب تان پنکه روشن کنید

خط سلامت: در اتاقی که نوزادان و افراد سالمند قرار دارند باید پنکه روشن کنید. بجز این پنکه فواید زیاد دیگری هم دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

دلایل علمی شگفت انگیزی که باید در اتاق خواب تان پنکه روشن کنید

​یک پنکه در هوای اتاق شما حرکت می کند. فکر می کنید که چیزی در مورد کیفیت هوا تغییر نمی کند، اما برعکس معلوم می شود که درست است.

اگر هوا در اتاق شما حرکت کند، می توانید بسیار راحت تر نفس بکشید. در واقع، قرار است نفس کشیدن با پنکه بسیار آسان‌تر باشد که می‌تواند احتمال مرگ نوزاد (یا SIDS) را تا ۷۲ درصد کاهش دهد.

سر و صدا

به گزارش خط سلامت آیا اغلب در نیمه های شب از خواب بیدار می شوید؟ کوچکترین صدا در اتاق شما می تواند خواب شما را مختل کند . هنگامی که یک پنکه را در کنار تخت خود قرار می دهید (و آن را روشن می کنید)، از قبل سطح خاصی از سر و صدا در اطراف خود دارید. این نویز سفید باعث می شود که صداهای کوچک غیرمنتظره دیگر زیاد برجسته نشوند. به این ترتیب، می توانید بدون اینکه با آن صداهای کوچک از خواب بیدار شوید، آرام بخوابید.

بو می دهد

آیا کمی شلوغ بوده اید و مدتی است که به تمیز کردن اتاق خواب خود نرسیده اید؟ مشکلی نیست، زیرا پنکه هر بوی نامطبوعی را که ممکن است باقی بماند را پوشانده است. از آنجا که باعث می شود هوا در اطراف حرکت کند، بوی نامطبوع نیز پخش می شود که باعث می شود بوی آن ها کمتر شود. 

پنکه

جنبه های منفی

البته خوابیدن با پنکه روشن چند نکته نیز دارد. اگر آلرژی دارید، ممکن است بدتر شوند زیرا پنکه ذرات گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی را نیز به اطراف حرکت می دهد.

این می تواند باعث تحریک سریع چشم ها، بینی و گلو شود. به علاوه روشن نگه داشتن آن ممکن است به این معنی باشد که با چشمان خشک از خواب بیدار می شوید.

جریان مداوم هوا در اتاق می تواند باعث شود که با احساس کم آبی از خواب بیدار شوید. به همین دلیل است که همیشه باید فن را در پایین ترین حالت قرار دهید و اجازه ندهید که مستقیماً به صورت شما بخورد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان