بطری های آب قابل استفاده بیمارتان می کند یا نه ؟ + نکته های مهم

خط سلامت: آخرین باری که بطری آب قابل استفاده مجدد خود را شستید کی بود؟ شستشوی منظم بطری های پلاستیک آب برای جلوگیری از ایجاد کپک و باکتری مهم است.

بطری های آب قابل استفاده بیمارتان می کند یا نه ؟ + نکته های مهم

اگرچه بطری آب قابل استفاده مجدد راه بسیار خوبی برای هیدراته ماندن است، اما اگر هر از چند گاهی به آنها اسکراب خوبی ندهید، می توانند محل رشد باکتری ها و کپک ها نیز باشند.

به گزارش خط سلامت هر چیزی که به بطری های آب قابل استفاده مجدد ما برخورد می کند می تواند باکتری ها را منتقل کند. ما دهان خود را روی بطری آب می گذاریم، بنابراین باکتری ها می توانند از هر تماسی که ایجاد می شود منتقل شوند.

به گفته دکتر سومگو، باکتری ها و کپک ها در محیط های مرطوب رشد می کنند، مانند بطری های آب قابل استفاده مجدد که بسیاری از ما هر روز استفاده می کنیم.

بطری آب قابل استفاده و آلودگی

شما اغلب نمی‌توانید میکروب‌هایی را که ممکن است در داخل بطری آب شما رشد می‌کنند، ببینید و به طور بالقوه می‌توانند علائمی شبیه به مسمومیت غذایی را در شما تجربه کنند.

کسانی که به کپک حساسیت دارند، اگر کپک در لیوان مخصوص خود شروع به رشد کند، ممکن است علائم آلرژی را تشدید کنند.

برای جلوگیری از این امر، دکتر سومگوتوصیه می کند بطری آب خود را بعد از هر بار استفاده با آب و صابون تمیز کنید و تاکید می کند که فقط آبکشی کافی نیست.

او گفت مهم است که برای تمیز کردن وقت بگذارید. بطری های آب دارای گوشه ها، شکاف ها و قطعات قابل جابجایی هستند. اگر به درستی تمیز نشوند، همه آن مناطق واقعاً می توانند محل باکتری و کپک باشند.

به همین دلیل مهم است که تمام قطعات بطری آب خود را بردارید و آنها را به طور کامل بشویید حتی با استفاده از چیزی مانند یک برس سیمی. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان