3 علامت که نشان می دهد در خواب دندان قروچه می کنید

خط سلامت: وقتی خواب هستیم کنترل زیادی روی بدن خود نداریم. این طرف و آن طرف غلت می‌خوریم، تکان‌های عجیبی داریم و خروپف می‌کنیم. یکی دیگر از کارهایی که ممکن است در خواب انجام دهید دندان قروچه است.

3 علامت که نشان می دهد در خواب دندان قروچه می کنید

چگونه می توان متوجه شد که در خواب دندان قروچه می کنید؟

به گزارش خط سلامت دندانپزشکان اغلب هنگام معاینه دندان ها متوجه می شوند که در خواب دندان قروچه انجام دهید، اما گاهی اوقات آن را تشخیص نمی دهند.

اگر در خواب دندان قروچه می کنید، این سه علامتی است که می تواند برای شما آشکار شود.

وقتی دندان قروچه می کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که دندان های خود را به هم می سایید، این معمولاً با شدت کمی اتفاق می افتد. اکثر افراد این کار را ناخودآگاه در خواب انجام می‌دهند. شخصی که در کنار فردی که دندان قروچه می کند خوابیده است صدای ساییدن بسیار ناخوشایندی را می شنود.

افرادی که در طول روز دندان قروچه می کنند اغلب هنگام انجام این کار سر و صدا تولید نمی کنند اما بیشتر احتمال دارد دندان های خود را به هم فشار دهند. 

علت دندان قروچه

دلایل مختلفی برای دندان قروچه کردن در شب وجود دارد. در 40 تا 60 درصد موارد، ژنتیک علت آن است. با این حال، دلایل دیگر می تواند استرس، ترومای حل نشده، سیگار کشیدن و مصرف الکل باشد. دندان قروچه در افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری اتفاق می افتد. علاوه بر این، مصرف دارو نیز می تواند در ایجاد آن نقش دارد.

چگونه متوجه دندان قروچه شوید؟

سه علامت بزرگ دندان قروچه وجود دارد که می توانید آنها را تشخیص دهید. اولین مورد این است که دندان های شما شروع به سایش می کنند. از آنجا که به طور ناخودآگاه فشار زیادی به دندان‌هایتان وارد می‌کنید و آن‌ها را به اطراف حرکت می‌دهید، ممکن است قسمت‌هایی از مینای دندان‌تان جدا شود. ممکن است بلافاصله متوجه این موضوع نشوید، اما دندانپزشک می تواند آن را ببیند و به شما گوشزد کند.  محافظ دهانی از اعمال فشار بیش از حد در آینده جلوگیری می کند.

سردرد

دومین علامتی که می تواند به این معنی باشد که دندان قروچه می کنید سردردهای مکرر است. فشردن فک می تواند منجر به سردرد یا حتی میگرن شود. آیا اغلب با سردرد از خواب بیدار می شوید؟ سپس ممکن است به این معنی باشد که شما در طول شب دندان قروچه کرده اید.

درد فک

هنگامی که در حال ساییدن یا فشردن دندان ها هستید، ناخواسته فشار زیادی به فک خود وارد می کنید که می تواند منجر به زخم شدن آن شود. می توانید این را هنگام جویدن یا قورت دادن متوجه شوید. همچنین ممکن است نتوانید دهان خود را به درستی باز کنید و درد به گوش شما نیز برسد.

درمان دندان قروچه 

هیچ "درمانی" برای دندان قروچه وجود ندارد، اما راه حل هایی وجود دارد که می تواند علائم را کاهش دهد. اولین چیز این است که از دندانپزشک خود بخواهید محافظ دهانی برای شما بسازد تا در شب از آن استفاده کنید.

علاوه بر این، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که آسیب هایی که قبلاً به دندان های شما وارد شده را برطرف کنید. اگر زیاد فک خود را فشار می دهید، ممکن است نزد فیزیوتراپیست فرستاده شوید که تمرینات آرامش بخشی را به شما آموزش می دهد که به شما کمک می کند رفتار فشردن خود را تغییر دهید.

هنگامی که مشکل شما ناشی از مشکلات روانی است، یک روانشناس می تواند به شما در حل آن کمک کند. اگر هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد، بوتاکس می تواند آخرین راه حل باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان