فیلم / شش دلیل برای کسانی که همیشه احساس گرسنگی دارند

خط سلامت: هنگامی که گرسنه هستید، ممکن است معده شما سر و صدا راه بیندازد و یا ممکن است سردرد بگیرید، احساس تحریک پذیری کرده و یا نتوانید تمرکز کنید. علت چیست؟

فیلم / شش دلیل برای کسانی که همیشه احساس گرسنگی دارند

اکثر افراد قبل از این که دوباره احساس گرسنگی مداوم کنند می‌توانند چندین ساعت نخوردن غذا، بین وعده‌های غذایی خود را تحمل کنند، هرچند همه افراد این گونه نیستند. چندین علت ممکن است برای این پدیده وجود داشته باشد، از جمله رژیم غذایی فاقد پروتئین، چربی یا فیبر و همچنین استرس بیش از حد یا کمبود آب بدن از جمله علت‌هایی است که مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش خط سلامت گرسنگی سرنخی طبیعی است برای این که بدانید بدن شما به غذا و انرژی بیشتری نیاز دارد، اما برای بعضی افراد میل به خوردن همیشگی است.این ویدیو 6 دلیل آن را توضیح میدهد.

1-شما پروتئین کافی نمی خورید

مصرف مقدار مناسب پروتئین برای کنترل اشتها مهم است.پروتئین دارای خواص کاهش گرسنگی است که ممکن است به شما کمک کند تا به طور خودکار کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

این شامل مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و ماهی ، تخم مرغ، برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست و همچنین برخی از غذاهای گیاهی مانند حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات کامل است.

2- شما به اندازه کافی نمی خوابید

در کنار رژیم غذایی خوب و ورزش، خواب کافی یکی از رکن های سلامتی است. در واقع، خواب کافی عاملی برای کنترل اشتها است زیرا به تنظیم گرلین، که هورمون محرک اشتها است، کمک می کند. و این بدان معناست که کمبود خواب منجر به افزایش سطح گرلین می شود.

3- شما نوشیدنی زیاد می خورید

مایعات و غذاهای جامد به طرق مختلف بر اشتهای شما تأثیر می گذارند اگر غذاهای مایع زیادی مصرف می کنید ، مانند اسموتی ها، شیک ها و سوپ ها، ممکن است بیشتر از زمانی که غذاهای جامد بیشتری می خورید گرسنه شوید. یکی از دلایل اصلی این امر این است که مایعات سریعتر از غذاهای جامد از معده شما عبور می کنند.برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهند که غذاهای مایع در مقایسه با غذاهای جامد تأثیر زیادی بر سرکوب هورمون‌های محرک گرسنگی ندارند. علاوه بر این، خوردن غذاهای مایع نیز زمان کمتری نسبت به خوردن غذاهای جامد دارد.

4- شما خیلی سریع غذا می خورید

چندین مطالعه نشان داده است که تندخواران اشتهای بیشتری دارند و تمایل به پرخوری در مقایسه با دیرخورها دارند. در نتیجه، افرادی که سریع می خورند نیز بیشتر احتمال دارد اضافه وزن یا چاقی داشته باشند.

5- رژیم غذایی شما فاقد فیبر است

غذاهای با فیبر بالا برای کنترل گرسنگی بسیار مهم هستند. آنها سرعت تخلیه معده شما را کاهش می دهند و هضم آنها نسبت به غذاهای کم فیبر بیشتر طول می کشد.

آنها همچنین بر ترشح هورمون های کاهش دهنده اشتها و تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تأثیر می گذارند که نشان داده شده است که اثرات تقویت کننده سیری دارند.

6- شما حوصله خوردن دارید

احتمال زیادی وجود دارد که فکر کنید گرسنه هستید، اما حتی گرسنه نیستید. شما فقط حوصله دارید و مغزتان به دنبال کاری برای انجام دادن است، کاری که لذت بخش است.

معمولاً زمانی اتفاق می افتد که شما فقط تلویزیون تماشا می کنید و با دستان خود کاری انجام نمی دهید.

برای مثال، اگر بخواهید کتابی بخوانید که از دستان شما استفاده می کند و مغز شما را فعالانه درگیر می کند،این افکار در مورد غذا حتی به ذهن شما خطور نمی کند.

اگر همیشه احساس گرسنگی می‌کنید، ممکن است یک معاینه پزشکی انجام دهید و سپس نگاهی انتقادی به رژیم غذایی و سبک زندگی خود بیندازید و اگر چیزی وجود دارد که می‌توانید تغییر دهید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان