ریواس را بخاطر افزایش قدرت مغز و درمان تبخال بخورید

خط سلامت: آیا خوردن ریواس برای سلامتی فوایدی دارد؟

ریواس را بخاطر  افزایش قدرت مغز و درمان تبخال بخورید

مزایای سلامتی ریواس شامل محافظت در برابر بیماری قلبی، کمک به هضم غذا، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

خواص درمانی ریواس چیست؟

آنتوسیانین موجود در ساقه ریواس می تواند با کاهش التهاب و جلوگیری از تصلب شرایین، تنگ شدن و سفت شدن رگ های خونی، سلامت قلب را تقویت کند.

خواص دارویی ریواس چیست؟

ساقه آن معمولاً خورده می شود. ریشه و ساقه زیرزمینی آن در ترکیبات طب سنتی چینی استفاده می شود. ریواس حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است به بهبود تبخال و کاهش تورم کمک کند . ریواس همچنین حاوی فیبر است که ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند و بر وضعیت معده تأثیر بگذارد.

تاریخچه ریواس در ابتدا برای چه استفاده می شد؟

چینی های باستان بیش از 5000 سال پیش از آن به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می کردند. این گیاه بومی جنوب سیبری است و نام خود را از روس‌هایی که آن را در کنار رودخانه Rha (ولگا فعلی) پرورش داده‌اند، گرفته است. برای قرن‌ها آن را در کنار چای به عنوان درمانی برای معده درد و تب استفاده شده است.

چه کسانی نباید ریواس بخورند؟

ریواس حاوی ماده شیمیایی است که بدن می تواند آن را به سنگ کلیه تبدیل کند. اگر تا به حال سنگ کلیه داشته اید، ریواس مصرف نکنید. مشکلات کبدی: ریواس می تواند عملکرد کبد را در افرادی که قبلاً مشکلات کبدی دارند بدتر کند. افرادی که مشکلات کبدی دارند از مصرف ریواس اجتناب کنند.

آیا ریواس پر از آهن است؟

ریواس 32 درصد از ارزش روزانه منگنز را در یک وعده تامین می کند. سایر مواد معدنی عبارتند از آهن، پتاسیم و فسفر . ریواس همچنین از مواد شیمیایی گیاهی و فنل ها تشکیل شده است که فواید سلامت بیشتری را برای بدن فراهم می کند.

آیا می توانم هر روز ریواس بخورم؟

از آنجا که ریواس سرشار از اگزالات است، باید از خوردن بیش از حد آن اجتناب و سعی کنید ساقه های آن را از انواع کم اگزالات انتخاب کنید. اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید، بهتر است از مصرف ریواس خودداری کنید. از طرفی، ریواس منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین K و فیبر است.

آیا ریواس برای مغز مفید است؟

ریواس یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است، که ترکیبات قدرتمندی هستند که به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد برای محافظت و ارتقای سلامت بهتر مغز کمک می کنند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان