چگونه می توان به طور طبیعی کلاژن بیشتری تولید کرد؟

خط سلامت: آیا به دنبال راه هایی برای بهبود روتین مراقبت از پوست خود هستید؟ بدن شما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند، اما می توانید با خوردن این غذاها پوست خود را انعطاف پذیر و مفاصل خود را سالم نگه دارید.

چگونه می توان به طور طبیعی کلاژن بیشتری تولید کرد؟

بهتر است به جای مصرف یک قرص کلاژن  آن را از غذاهایی که می خورید دریافت کنید. در زیر به شما کمک می‌کنیم تا بفهمید کلاژن چیست و چه نقشی که در بدن ایفا می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیمات تغذیه‌ای را بگیرید.

کلاژن چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش خط سلامت کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن است و بنابراین در حفظ عملکرد بدن شما مهم است. تونی کاستیلو، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه توضیح می دهد بهترین راه برای فکر کردن در مورد کلاژن این است که "به عنوان چسبی برای نگه داشتن چیزها در کنار هم." این ماده اصلی سازنده تاندون ها، رباط ها، استخوان ها، ماهیچه ها و پوست است. همچنین به بدن شما کمک می کند تا پس از صدمات، خود را بازسازی کند، به خصوص در مکان هایی مانند تاندون ها، رباط ها و عضلات.

بدن کلاژن خود را با ترکیب اسیدهای آمینه ایجاد می کند. در این فرآیند همچنین از ویتامین C، روی و مس استفاده می شود، بنابراین می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، تولید کلاژن طبیعی را تقویت کنید .

آیا کلاژن کافی داریم؟

با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی شروع به تولید کلاژن کمتری می کند. در حالی که چین و چروک ها و دردها بخشی از روند پیری هستند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کلاژن پایین برای بیماری های شما مقصر است یا خیر. کاستیلو می گوید که موارد زیر نشانه هایی هستند که نشان می دهد ممکن است پروتئین حیاتی شما کم باشد:

تاندون ها و رباط ها با انعطاف کمتر

چین و چروک روی پوست

عضلات ضعیف

غضروف فرسوده یا درد مفاصل

مشکلات گوارشی ناشی از نازک شدن پوشش داخلی دستگاه گوارش

اگر هر یک از علائم فیزیکی به طور قابل توجهی در کیفیت زندگی شما اختلال ایجاد کرد، با پزشک خود مشورت کنید. اگر می‌خواهید پوستی صاف‌تر و کمی شاداب‌تر در مرحله‌ی خود داشته باشید، می‌تواند ارزش این را داشته باشد که چگونه می‌توانید سطح کلاژن خود را افزایش دهید.

آیا واقعا به مکمل های کلاژن و درمان های پوستی نیاز دارم؟

اگرچه مطمئناً می توانید سعی کنید کلاژن بیشتری را به طور طبیعی تولید کنید در این مرحله احتمالاً از خود می پرسید که آیا آن مکمل های کلاژن مرسوم و درمان های پوستی واقعاً مؤثر هستند یا خیر. من یک پاسخ رضایت‌بخش به این سوال داغ دارم: آنها به نوعی این کار را می‌کنند.

ابتدا بیایید با مکمل ها شروع کنیم. کاستیلو توصیه می کند که افراد فعال یک ساعت قبل از تمرین مکمل های کلاژن مصرف کنند و مطمئناً تحقیقات علمی وجود دارد که از این پیشنهاد حمایت می کند. یک بررسی جامع نشان داد که مکمل‌های کلاژن می‌توانند به بهبود زخم و پیری پوست و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست کمک کنند. این نتایج فقط مقدماتی هستند. تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی آنها مورد نیاز است. هنگام جستجوی آنلاین مراقب باشید؛ بسیاری از مطالعات توسط شرکت‌هایی که مکمل‌های کلاژن تولید می‌کنند انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توانید مقدار زیادی از آنچه را که می‌گویند قرار دهید.

از سوی دیگر، کستیلو هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاری در درمان‌های پوستی که برای افزایش کلاژن طراحی شده‌اند، نمی‌بیند. این درمان ها اغلب دارای قیمت گزافی هستند و اکثر تحقیقات حمایتی در بهترین حالت بی نتیجه هستند.

اگر منابع لازم برای صرفه جویی در اختیار دارید، ممکن است برخی از درمان ها ارزش یک بار مصرف را داشته باشند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که میکرونیدلینگ (که گفته می‌شود باعث افزایش کلاژن می‌شود) می‌تواند جای زخم و ترک‌های پوستی صورت را درمان کند، در حالی که به نظر می‌رسد درمان اولتراسوند برای سفت کردن و بلند کردن عضلات صورت نسبتاً مؤثر است. این تحقیق هنوز قطعی نیست، بنابراین قبل از اینکه به سراغ روش‌های پیشرفته بروید، ابتدا مکمل‌های کلاژن را امتحان کنید.

چگونه می توانم به طور طبیعی کلاژن بیشتری تولید کنم؟

اگر دنیای مکمل ها و درمان های عجیب و غریب پوست برای شما جذاب نیست، می توانید رویکرد طبیعی تری برای افزایش کلاژن خود داشته باشید. موثرترین راه از طریق یک رژیم غذایی متعادل است. هنگامی که بدن کلاژن تولید می کند، از اسیدهای آمینه، ویتامین C، روی و مس استفاده می کند.

برای دریافت اسیدهای آمینه لازم می توانید تخم مرغ، آب استخوان، لوبیا و گوشت بخورید. برای ویتامین C، به سراغ مرکبات، انواع توت ها و فلفل دلمه ای بروید. برای روی و مس از گوشت، صدف، آجیل، غلات کامل و لوبیا استفاده کنید.

اگر مجبور بودید فقط یک غذا را برای افزایش سطح کلاژن خود انتخاب کنید، آن غذا باید آبگوشت استخوان باشد. هنگامی که گوشت گاو، مرغ یا استخوان ماهی را در آب می پزید، کلاژن و سایر مواد معدنی به داخل آب نفوذ می کند و مایعی خوشمزه و غلیظ از مواد مغذی را به شما می دهد. برای این نوع آماده سازی برنامه ریزی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان