5 مزیت کلیدی مصرف مکمل زردچوبه + زردچوبه را با دو ویتامین همراه کنید

خط سلامت: زردچوبه مدت‌هاست که به دلیل خواص تقویت‌کننده طعم آن مورد علاقه بوده است، از کاری‌های معطر گرفته تا صبحانه‌های اشتهاآور اما فواید این ادویه در واقع بسیار فراتر از بالا بردن غذاهای راحت مورد علاقه ما است.

5 مزیت کلیدی مصرف مکمل زردچوبه + زردچوبه را با دو ویتامین همراه کنید

زردچوبه برای قرن‌ها در شیوه‌های پزشکی سنتی مانند آیورودا برای کمک به درمان انواع اختلالات پوستی، مفصلی و گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خط سلامت زردچوبه حاوی یک آنتی اکسیدان‌ قوی به نام کورکومین است که مطالعات نشان داده است فواید بی شماری در بسیاری از زمینه های مختلف دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که مکمل‌های زردچوبه برای کسانی که در مورد سلامتی می‌دانند به یک مورد ضروری روزانه تبدیل شده‌اند – اما همه مکمل‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند.

مهم است که به دنبال یک فرمول زیست در دسترس (قابل جذب) باشید که توسط شواهد علمی پشتیبانی شده باشد.

آیا به اضافه کردن مکمل های زردچوبه به رژیم روزانه خود فکر می کنید؟ 

 کاهش التهاب مزمن

از هر پنج بریتانیایی یک نفر می‌گوید از التهاب مزمن رنج می‌برد این درد و التهابی است که می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها ادامه داشته باشد. مطالعات نشان داده اند افزایش دریافت آنتی اکسیدان ها از غذا یا با کمک مکمل های غذایی مانند زردچوبه می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند و در حالی که التهاب مزمن اغلب با اختلالات مرتبط با افزایش سن همراه است، می تواند در هر زمانی از زندگی رخ دهد، بنابراین برای محافظت از خود هرگز زود نیست.

حمایت از سلامت مغز

بر کسی پوشیده نیست که با افزایش سن، نورون‌های مغز  به‌طور مؤثری از کار می‌افتند، که می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه و تغییر در خلق‌ و خو و سایر علائم شود. بخشی از این امر ناشی از تجمع استرس اکسیداتیو در مغز است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای آنتی اکسیدانی مانند میوه ها، سبزیجات و ادویه هایی مانند زردچوبه می تواند به سلول های مغز کمک کند تا با این استرس مقابله کنند. تحقیقات منتشر شده در مجله Frontiers به ​​این نتیجه رسید زردچوبه می تواند یک متحد مفید در به تاخیر انداختن اختلالات عصبی باشد.

دفع بیماری

محققان کشف کرده‌اند که زردچوبه ممکن است برای کسانی که مستعد ابتلا به علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هستند مفید باشد. و بار دیگر، همه اینها به لطف کورکومینی است که به طور طبیعی در زردچوبه وجود دارد، زیرا این پتانسیل را دارد که التهاب مرتبط با سرفه و عطسه بیش از حد را کاهش دهد، در حالی که ظرفیت آنتی اکسیدانی را برای تقویت ایمنی افزایش می دهد.

برای تقویت بیشتر سیستم ایمنی و توانایی دفع بوییدن، به دنبال مکمل زردچوبه ای باشید که حاوی ویتامین D باشد . 

کمک به هضم غذا

 یک مطالعه در سال 2019 نشان داد زردچوبه ممکن است به میکروب روده کمک کند زیرا دارای یک اثر پری بیوتیک است که به رشد باکتری های سالم در روده کمک می کند.

تقویت پوست

تحقیقات فزاینده ای وجود نشان می دهد زردچوبه می تواند به کاهش ناراحتی های پوستی مانند پسوریازیس و حتی آکنه کمک کند اگرچه دانشمندان هنوز به طور کامل نحوه عملکرد آن را مشخص نکرده اند. اما آنچه واضح است که کورکومین آنتی اکسیدان های بدن را تقویت می کند و بنابراین مصرف مکمل زردچوبه می تواند از درخشش طبیعی پوست حمایت کند.

برای به حداکثر رساندن این مزیت حتی بیشتر، زردچوبه و ویتامین C را ترکیب می‌کند، ماده‌ای که متخصصان پوست به دلیل خواص ضد پیری آن (به‌عنوان بهبود ظاهر چین و چروک‌ها و لکه‌های تیره و همچنین جلوگیری از آسیب نور خورشید) آن را دوست دارند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان