نامه های عاشقانه یک کوهنورد اورست پس از یک قرن برای اولین بار دیجیتالی شد

خط سلامت: نامه های نوشته شده توسط جورج مالوری کوهنورد معروف برای اولین بار در صدمین سال تلاش مرگبار او برای صعود به اورست در دسترس مخاطبان جهانی قرار گرفت.

نامه های عاشقانه یک کوهنورد اورست پس از یک قرن برای اولین بار دیجیتالی شد

یکی از فارغ التحصیلان کالج Magdalene به این دلیل شناخته می شود که ظاهراً پاسخ می دهد "چون آنجاست" وقتی خبرنگاری از او پرسید که چرا می خواهد به اورست صعود کند. هنوز بحث در مورد اینکه آیا او و شریک صعودش اندرو "ساندی" اروین واقعاً به بالای کوه رسیده اند یا خیر وجود دارد.

بخش اعظم این مجموعه از نامه هایی است که بین مالوری و همسرش روث از زمان نامزدی آنها در سال 1914 تا زمان مرگ او در اورست در سال 1924 نوشته شده است. از جمله آخرین نامه ای است که او قبل از آخرین تلاش برای صعود به اورست نوشت. نامه‌هایی که در سال 1999 از لباس او بیرون آمدند. این نامه‌ها 75 سال قبل از کشف جسد او در جیب ژاکت او باقی ماندند.

این نامه ها موضوعات جالبی را شامل می شود از جمله:

  • اولین مأموریت شناسایی او به اورست در سال 1921. هیچ رکورد یا نقشه ای وجود نداشت، ناشناخته بود و این ماموریت بود تا ببیند آیا حتی امکان رسیدن به پایگاه اورست وجود دارد یا خیر.
  • دومین ماموریت او برای غلبه بر اورست. این ماموریت زمانی با فاجعه پایان یافت که هشت پا از کوه رانده شدند و در بهمن کشته شدند. مالوری در نامه هایش خود را مقصر این حادثه غم انگیز می دانست.
  • خدمات او در جنگ جهانی اول از جمله اظهارات شاهدان عینی او از حضور در توپخانه در نبرد سام.
  • نامه‌هایی از سفر سال 1923 او به ایالات متحده  .

everest-mountaineers-l-1

صفحه آخر نامه پایانی جورج مالوری از کمپ I، اورست، به روث مالوری، 27 مه 1924. 

نامه‌های همسرش روث به مالوری، منبع اصلی تاریخ اجتماعی زنان است که موضوعات مختلفی را در مورد زندگی او به عنوان زنی که در جنگ جهانی اول زندگی می‌کند، پوشش می‌دهد.

کیتی گرین، کارشناس بایگانی کالج، می‌گوید: کار کردن با این نامه‌ها واقعاً لذت‌بخش بوده است. چه این که همسر جورج، روث، در مورد اینکه چگونه کیک‌های آلو و گریپ فروت را برای او به سنگر می‌فرستد می‌نویسد  و یا اینکه آخرین نامه ی تکان دهنده او که در آن می گوید شانس صعود به اورست 50 بر 1 در برابر ما است، آنها بینش شگفت انگیزی از زندگی این فارغ التحصیل مشهور مجدلیه ارائه می دهند.

گزیده ای از نامه ها عبارتند از:

از آخرین نامه مالوری به همسرش روث قبل از تلاش:

"عزیزم، بهترین‌ها را برایت آرزو می‌کنم - که اضطرابت قبل از دریافت این خبر تمام شود - با بهترین خبر. ما یک ضربه سخت خواهیم داشت و همیشه به تو عشق می ورزیم، جورج.

نامه های یک کوهنورد اورست برای اولین بار دیجیتالی شد

صفحه آخر نامه روث مالوری به جورج مالوری، 3 مارس 1924. 

everest-mountaineers-l-2

تنها نامه باقی مانده از اورست روث مالوری به شوهرش نوشت.

"کاملاً سرحال و خوشحال هستم، اما دلم برای شما بسیار تنگ شده است. فکر می کنم حتی بیشتر از گذشته همنشینی شما را می خواهم. می دانم که اغلب اوقات خوب نبوده ام و بسیار متاسفم، اما دلیل اصلی این است که از نبودن تو ناراضی بودم.

نامه ای از خواهر مالوری، مری بروک :

"امیدوارم گزارش های آب و هوا را به خوبی دریافت کرده باشید شنیدن اینکه آیا می توانید ارتباطی با آب و هوای ما و مدت زمان بعد از آن را ردیابی کنید بسیار جالب خواهد بود. از زمان ارسال گزارش رصدخانه دیروز، ما وحشتناک ترین طوفان را داشته ایم . برای نزدیک به سه ساعت بیشترین خشونت را داشت، بنابراین اگر شما هم همینطور هستید، بهتر است مراقب باشید"  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان