بهترین زمان برای نوشیدن آبلیمو / هشدار مهم درباره مصرف آبلیمو

خط سلامت: آبلیمو سرشار از ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامت کبد است. اما زیاده روی در مصرف آبلیمو مشکلات گوارشی را تشدید می کند.

بهترین زمان برای نوشیدن آبلیمو / هشدار مهم درباره مصرف آبلیمو

آبلیمو گزینه ای مناسب برای سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

به گزارش خط سلامت، آبلیمو محصولی کم کالری است که مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، ویتامین B6، فولات، منیزیم و پتاسیم دارد.

آبلیمو چه فوایدی دارد؟

تحقیقات نشان داده است مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت که سرشار از فلاونوئیدها (گروهی از مواد شیمیایی فعال بیولوژیکی قوی ) و ویتامین C هستند، در کاهش خطر بیماری های کبدی و ارتقای سلامت کبد نقش مهمی ایفا می کنند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش به کبد در تولید گلوتاتیون، یک عامل سم زدایی حیاتی، کمک می کند. مصرف آبلیمو به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک می کند و عملکردهای کبد را تسهیل می کند.

نوشیدن آبلیمو در اول صبح

نوشیدن یک لیوان آب لیموی گرم هنگام صبح، فعالیت آنزیم ها را افزایش می دهد، کارایی کبد را بهبود می بخشد، سموم انباشته شده در صفرا را حذف می کند و انقباض مثانه را تحریک می کند.

هشدار در رابطه با مصرف آبلیمو

محققان برای حفظ سلامتی، توصیه می کنند در مصرف آبلیمو زیاده روی نکنید.

افراد مبتلا به بیماری های معده، مشکلات دندانی، آلرژی یا کسانی که بخاطر بیماری خاصی تحت  درمان هستند باید مصرف آبلیمو را تعدیل یا حذف کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان