5 چیزی که می توانید با سیب زمینی تمیز کنید

خط سلامت: وقتی صحبت از سیب زمینی می شود، امکانات و خواص اش بی پایان است. فقط یکی از دلایلی که ما آنها را خیلی دوست داریم. اما سیب زمینی نه تنها خوشمزه است، بلکه هنگام تمیز کردن نیز بسیار مفید است.

5 چیزی که می توانید با سیب زمینی تمیز کنید

سیب زمینی فقط خوشمزه نیست از آن برای تمیزکاری هم می توان استفاده کرد.

به گزارش خط سلامت در اینجا ترفندهای تمیزکاری با سیب زمینی را برای تان آورده ایم.

عینک

اگر از عینک استفاده می‌کنید، می‌دانید که وقتی آن‌ها مه می‌شوند، چقدر آزاردهنده است. مخصوصاً هنگام پوشیدن ماسک صورت، اغلب چنین است. خوشبختانه اجتناب از آن آسان است. یک سیب زمینی خام را روی قسمت داخلی لنز خود بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی از مه شدن شیشه عینک جلوگیری می کند.

 زنگ زدگی

از بین بردن زنگ زدگی کار ساده ای نیست. خوشبختانه می توانید چاقوها و قیچی های زنگ زده را با سیب زمینی در کمترین زمان تمیز کنید. سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی آن کمی صابون ظرفشویی و جوش شیرین قرار دهید. آن را روی زنگ بمالید تا کاملا از بین برود. خوب با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

 تمیز کردن شیشه

برداشتن تمام خرده ها و تکه های شیشه شکسته کار دشواری است. برخی از قطعات آنقدر کوچک هستند که حتی آنها را نمی بینید. اینجا جایی است که سیب زمینی مفید است. یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید. قسمت باز را روی زمینی که شیشه شکسته است بمالید. برای ایمنی، همیشه هنگام انجام این کار دستکش های محافظ بپوشید.

پولیش نقره

 آبی که سیب زمینی در آن پخته شده حاوی مقدار زیادی نشاسته است که می تواند به خلاص شدن از شر لکه های مزاحم روی ظروف نقره کمک کند. نقره را حداقل یک ساعت در آب سیب زمینی قرار دهید. وقتی خشک شد آن را جلا دهید و خواهید دید که چگونه براق و جدید به نظر می رسد.

لکه های کوچک

نیمی از سیب زمینی خام را روی لکه چربی بمالید تا از شر آن خلاص شوید. برای از بین بردن کامل لکه باید این روند را چندین بار تکرار کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان