چای کیسه ای را چند بار می شود مصرف کرد؟ / کاهش باکتری چای کیسه ای با فرمول علمی

خط سلامت: آیا باید از یک چای کیسه ای چند بار استفاده مجدد کرد؟ آیا بیش از یک بار از چای کیسه ای خود استفاده می کنید؟

چای کیسه ای را چند بار می شود مصرف کرد؟ / کاهش باکتری چای کیسه ای با فرمول علمی

گاهی اوقات اسراف به نظر می رسد. فقط از چای کیسه ای خود برای درست کردن یک فنجان چای خوشمزه استفاده کرده و سپس آن را بیرون می اندازید.

به گزارش خط سلامت پس چرا به جای آن دوباره از آن استفاده نکنید؟ بیایید دریابیم که آیا واقعاً استفاده از چای کیسه ای بیش از یک بار مضر است یا خیر.

باکتری ها

برخی افراد ادعا می کنند استفاده از چای کیسه ای بیش از یک بار بسیار بهداشتی نخواهد بود. به گفته این افراد، خطر ورود باکتری به چای کیسه ای وجود دارد که باعث می شود بعداً بیمار شوید. اما خوشبختانه، لازم نیست نگران این موضوع باشید. دکتر پاتریشیا شوته، که درمرکز تغذیه هلند کار می کند، می گوید استفاده از چای کیسه ای بیش از یک بار هیچ خطری ندارد. این به این دلیل است که باکتری ها در چای به این سرعت رشد نمی کنند.  اگر از آب جوش برای تهیه چای خود استفاده کنید، وقتی چای کیسه ای خود را در آن بیرون بیاورید، تمام باکتری ها را از بین خواهید برد!

ذخیره سازی

بنابراین اشکالی ندارد بیش از یک بار از چای کیسه ای استفاده کنید. اما با توجه به چای ، شما باید بعد از استفاده از چای کیسه ای خود را نگهداری کنید. فقط برای جلوگیری از کپک زدن هنگامی که چای کیسه ای را در یخچال نگهداری می کنید، می توانید آن را حدود 24 ساعت ذخیره کنید.

اما شما فقط می توانید حداکثر دو بار در این 24 ساعت از آن استفاده کنید. از آنجا که حتی اگر چای ممکن است به اندازه سایر مواد غذایی یا مایعات مستعد ابتلا به باکتری نباشد، باز هم در برخی مواقع بد خواهد شد. بنابراین استفاده مجدد از چای کیسه ای برای دومین فنجان چای در آن روز اشکالی ندارد!

یک سوال که به ذهن می رسد این است که آیا واقعاً می خواهید از چای کیسه ای دوباره استفاده کنید؟ از آنجا که هر بار که از چای کیسه ای استفاده می کنید طعم آن کاهش می یابد. این بدان معنی است فنجان دوم شما ممکن است کمی کمتر از اولی رضایت بخش باشد. بنابراین اگر یک فنجان چای قوی با طعم زیاد دوست دارید، بیش از یک بار از چای کیسه ای خود استفاده نکنید. این تجربه نوشیدن چای شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد! برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان