ادرار کردن زیر دوش حمام برای مثانه مضر است؟

خط سلامت: ادرار کردن در حمام ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما اینطور نیست. یک نکته منفی وجود دارد، مخصوصا برای زنان.

 ادرار کردن زیر دوش حمام برای مثانه مضر است؟

ادرار کردن در حمام، نشستن در موقعیت های دیگر آیا به لحاظ علمی کار درستی است؟

ادرار کردن زیر دوش

به گزارش خط سلامت با ادرار کردن زیر دوش، مقدار زیادی در مصرف آب صرفه جویی می کنید. پس بهتر است محیط زیست این کار را انجام دهد. فیزیوتراپیست لگن، یلنیا دگلی اسپوستی، به لیندا توضیح می دهد، با این حال، می تواند اثرات نامطلوبی بر بدن داشته باشد. او می گوید انجام این کار هر چند وقت یکبار کار نادرستی نیست، اما نباید به عادت تبدیل شود. این می تواند مغز را آموزش دهد تا صدای آب جاری را با مثانه پر مرتبط کند.

آسیب عصبی

اگر اغلب زیر دوش ادرار می کنید، هر بار که صدای جاری شدن آب را می شنوید، بلافاصله احساس می کنید که باید ادرار کنید. Degli Esposti همچنین توضیح می دهد به همین دلیل است که نباید شیر آب را باز کنید تا سعی کنید ادرار کنید. این همان تأثیر را روی مغز و مثانه دارد.

علاوه بر این، ادرار کردن روزانه زیر دوش می تواند منجر به آسیب عصبی شود. این احتمال وجود دارد که این امر منجر به کاهش قفسه سینه شود. در این مورد، هر گونه مسائل پزشکی زمینه ای دیگر می تواند منجر به کاهش کنترل مثانه شما شود.

نشسته

این وضعیت هنگام ادرار کردن برای بدن مضر است. ماهیچه های کف لگن تنها زمانی می توانند واقعاً شل شوند که نشسته باشید. این به شما این امکان را می دهد که مثانه خود را به طور کامل تخلیه کنید. این امر به ویژه در مورد زنان صادق است زیرا آناتومی مردان به آنها اجازه می دهد هنگام ایستادن راحت تر ادرار کنند. اما به آنها توصیه می شود که در حالت نشسته ادرار کنند. تنها زمانی که نشستن ممکن است ناراحت کننده باشد، مانند بعد از زایمان، ادرار کردن در حالت ایستاده توصیه می شود.

مثانه کاملا خالی نخواهد بود

قبلاً اشاره کردیم که می‌توانید مثانه خود را فقط در حالت نشستن خالی کنید. این برای کاهش خطر مشکلات مثانه بسیار مهم است. عدم انجام این کار می تواند منجر به عفونت مثانه شود، زیرا تمام باکتری ها را دفع نمی کنید. این باکتری ها می توانند در مثانه شما باقی بمانند و باعث عفونت دستگاه ادراری شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان