کاهش خارش و بوی بد پاها با محلول طبیعی پدیکور

خط سلامت: با حمام سرکه می توانید برخی از بیماری های رایج را درمان کنید

کاهش خارش و بوی بد پاها با محلول طبیعی پدیکور

اغلب تا زمانی که فصل صندل فرا نرسد یا بین انگشتان پا دچار خارش شویم، توجه زیادی به پاهایمان نمی کنیم. آیا کمی بیش از حد طولانی از پاهای خود غافل شده اید و آیا زمان آن رسیده است که این مشکل را برطرف کنید؟

به گزارش خط سلامت فقط یک پدیکور خوب در خانه با محلول آب و سرکه به داشته باشید. می توانید دستورالعمل های مربوط به انجام این کار را در زیر بخوانید.

کاهش اگزمای شناگران

اگزما که اغلب به‌عنوان پیامد قرار گرفتن در معرض استخر به اشتباه تعبیر می‌شود، یک عفونت قارچی شایع است که پاها، به‌ویژه کف پا و فضاهای بین انگشتان پا را هدف قرار می‌دهد. برخلاف تصور عمومی، عفونت تنها به مناطق استخر محدود نمی شود. هنگام راه رفتن با پای برهنه می تواند از سطوح مختلف منقبض شود. تظاهرات این عفونت قارچی می تواند منجر به علائم ناراحت کننده مانند خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش مداوم و در موارد شدید التهاب همراه با تاول شود.

در حالی که مقابله با اگزما در پا می تواند هم ناراحت کننده و هم از نظر زیبایی شناختی ناخوشایند باشد، یک درمان شگفت انگیز تند و در عین حال قدرتمند در سرکه نهفته است.

خواص ضد قارچی موجود در سرکه آن را به یک راه حل قوی برای درمان و مدیریت این بیماری رایج پا تبدیل می کند. با گنجاندن سرکه در برنامه مراقبت از پا، ممکن است علائم مداوم مرتبط با اگزما را تسکین دهید.

فرو بردن مرتب پاها در محلول سرکه به عنوان یک تمرین ساده اما موثر برای مبارزه با عفونت قارچی عمل می کند. اسید استیک موجود در سرکه به عنوان یک قارچ کش طبیعی عمل می کند و برای از بین بردن رشد بیش از حد قارچ مسئول مشکلات پوستی عمل می کند. این روتین نه تنها به کاهش ناراحتی ناشی از خشکی و خارش پوست کمک می کند، بلکه به جلوگیری از پیشرفت عفونت و به طور بالقوه تشکیل تاول ها و التهاب را کاهش می دهد.

برای ادغام این دارو در رژیم مراقبت از خود، آماده کردن پاها را با مخلوطی از سرکه و آب گرم در نظر بگیرید. خیساندن پاهای خود در این محلول برای یک دوره مشخص، ترجیحاً به طور منظم، می تواند به کاهش علائم اگزما و ارتقای سلامت کلی پا کمک کند.

مانند هر درمان خانگی، مهم است که مراقب حساسیت های فردی باشید و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. با این حال، برای کسانی که به دنبال یک راه حل طبیعی و در دسترس هستند، سرکه به عنوان یک متحد غیر منتظره موثر در مبارزه با اگزمای پا ظاهر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان