چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟ + راهکارهایی برای درمان پیری پوست

خط سلامت: پوست زیبا و درخشان و جلوگیری از پیری پوست خواسته خیلی از افراد است و برای دستیابی به آن هزینه های زیادی می کنند.

چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟ + راهکارهایی برای درمان پیری پوست

چیزهای زیادی روی  پوست شما تأثیر می گذارد که ممکن است باعث پیری پوست شوند . مانند ژن ها، عادات روزانه و محیط. به گزارش خط سلامت بهترین استراتژی در هر سنی پیشگیری است.

چگونه می توانیم  پوستی سالم داشته باشیم؟

جواب آن در مراقبت هایی است که باید از پوست انجام بدهیم. اینجا با چند راهکار برای مراقبت از پوست و همچنین راهکارهایی برای درمان پیری پوست آشنا می شوید.

مراقب آفتاب باشید

شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. از آفتاب گرفتن و مراجعه به سالن های برنزه خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید، به خصوص بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر . لباس‌های محافظ بپوشید - مانند کلاه لبه‌ای ، پیراهن‌های آستین بلند، شلوار، و عینک آفتابی با عدسی‌های  UV 400 یا مسدودکننده.

از لوسیون استفاده کنید

برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید . به خاطر داشته باشید که لوسیون را هر 80 دقیقه تا 2 ساعت یکبار تجدید کنید. در صورت تعریق یا شنا بیشتر از لوسیون استفاده کنید . همیشه از محصولاتی استفاده کنید که دارای SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) 30 یا بالاتر هستند. همچنین مهم است که محصولاتی با طیف وسیع انتخاب کنید که هم محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و هم در برابر اشعه ماوراء بنفش UVA (حاوی حداقل 7 درصد اکسید روی) داشته باشند.

معاینه پوست را جدی بگیرید

پوست خود را اغلب برای علائم سرطان پوست بررسی کنید . اگر تغییراتی وجود دارد که شما را نگران می کند، فوراً با پزشک تماس بگیرید. همه افراد باید به عنوان بخشی از یک معاینه منظم پوستی سالانه توسط پزشک معاینه شوند.

از شامپو بدن استفاده کنید

اگر پوست شما خشک است، از یک مرطوب کننده در خانه استفاده کنید، کمتر با صابون استحمام کنید  و به جای آن از شوینده بدن مرطوب کننده استفاده کنید.و حداقل دو بار در روز از کرم یا لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

راهکارهای درمانی برای پیری پوست

برای علائم اولیه پیری، درمان هایی که از رتینوئیدها، ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده می کنند ممکن است کافی باشد. لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن ، میکرونیدلینگ، دستگاه های انرژی اولتراسوند، فرکانس رادیویی، یا لایه برداری لیزر ممکن است گزینه ای برای آسیب متوسط ​​تا شدید پوست صورت باشد .خطوط عمیق‌تر صورت ممکن است با سم بوتولینوم یا پرکننده‌ها، از جمله تزریق اسید هیالورونیک ، چربی خود و ایمپلنت‌های گورتکس درمان شوند.

برخی از افراد ممکن است جراحی مانند لیفت صورت ، لیفت ابرو یا جراحی زیبایی روی پلک ها را انتخاب کنند . اینکه آیا شما هر یک از این کارها را انجام می دهید و چقدر انجام می دهید، یک انتخاب شخصی است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان