7 روش طب سنتی برای پاکسازی ریه ها

خط سلامت: پاکسازی ریه ها از آلودگی هایی که با تنفس به آنها وارد کرده اید از اهمیت زیادی برخوردار است. ریه‌ها نیز مانند سایر اعضای بدن نیاز به مراقبت دارند.

7 روش طب سنتی برای پاکسازی ریه ها

پاکسازی ریه ها اگر مورد بی توجهی قرار بگیرد باعث می شود که شما درگیر مشکلات قلبی شوید .

به گزارش خط سلامت معمولا سرفه علامت وجود مشکل در ریه است. در اینجا با برخی از راه های طبیعی که به پاکسازی ریه ها از سموم و آلودگی کمک می کند می پردازیم.

پاکسازی ریه‌ها به شیوه طبیعی و سنتی

نوشیدن چای سبز 

پاکسازی ریه ها، چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که ممکن است به کاهش التهاب در ریه‌ها کمک کند. این ترکیبات حتی ممکن است از بافت ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت کنند. 

طبق مطالعه‌ای که روی بیش از یک هزار بزرگ‌سال در کره جنوبی انجام گرفت، نشان داد افرادی که حداقل ۲ فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، عملکرد ریه آن‌ها بهتر از کسانی است که هیچ‌کدام را نمی‌نوشند.

بخار درمانی

بخار درمانی شامل استنشاق بخارآب برای باز کردن مجاری تنفسی و کمک به ریه‌ها در تخلیه مخاط است. افراد مبتلابه بیماری‌های ریوی ممکن است در هوای سرد یا خشک، علائم شان بدتر شود. این آب‌وهوا می‌تواند غشای مخاطی مجاری تنفسی را خشک کرده و جریان خون را محدود کند. برعکس، بخار، گرما و رطوبت را به هوا می‌افزاید که ممکن است باعث بهبود تنفس و از خشکی درآوردن مخاط داخل مجاری تنفسی و ریه‌ها شود.

 

ورزش کردن

ورزش منظم می‌تواند سلامت جسمی و روانی افراد را بهبود بخشیده و خطر بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. ورزش، عضلات را مجبور به کار بیشتر می‌کند که باعث افزایش میزان تنفس بدن شده و درنتیجه اکسیژن بیشتری به عضلات وارد می‌شود. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و بدن را در از بین بردن دی‌اکسید کربن اضافی که بدن هنگام ورزش تولید می‌کند، کارآمدتر می‌کند.

 غذا‌های ضدالتهاب

التهاب مجاری تنفسی می‌تواند تنفس را دشوار کند و باعث احساس سنگینی و گرفتگی قفسه سینه شود. خوردن غذا‌های ضدالتهاب می‌تواند التهاب را کاهش دهد تا این علائم تسکین یابد. خوراکی‌هایی که به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند، عبارت‌اند از زردچوبه، سبزی‌ها، گیلاس، بلوبری، زیتون، گردو، لوبیا و عدس.

 خوردن سیر

پاکسازی ریه ها، سیر جزو مواد غذایی پرخاصیت به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که در حفظ سلامت ریه‌ها نیز نقشی پررنگ دارد، دقیقاً مثل یک داروی مقوی. این مزیت با مصرف سیر از طریق ترکیبی به نام آلیسین ایجاد می‌شود.

آلیسین به‌عنوان یک عامل آنتی‌بیوتیکی طبیعی قدرتمند در بدن عمل می‌کند و می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های تنفسی که ممکن است موجب مسدود شدن ریه‌ها شود، کمک کند. همچنین مصرف سیر خام نقش ویژه‌ای در جلوگیری از ابتلا به سرطان هم دارد. در حقیقت سیر می‌تواند صدمات واردشده به ریه ناشی از آلودگی، مصرف پاکسازی ریه از سیگار و کیفیت بد هوا را به‌خوبی جبران کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان