کلاهک بادمجان داروی طبیعی این بیماران است

خط سلامت: بادمجان منبع فیبر و کربوهیدرات است که جذب گلوکز را محدود می کند. متخصصان می گویند بادمجان را به رژیم غذایی دیابتی ها اضافه کنید

کلاهک بادمجان داروی طبیعی این بیماران است

 

کلاهک بادمجان  سرشار از فیبر است برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو یک گزینه درمانی مناسب است. کلاهک بادمجان علاوه بر فیبر حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام فنل است که فنل می‌تواند موجب تنظیم متابولیسم کربوهیدرات بدن شود.

به گزارش خط سلامت در واقع آنتی اکسیدان فنل به انسولین فرصت بیشتری می‌دهد تا کربوهیدرات‌ها را تجزیه کند. کلاهک بادمجان سرشار از آلفا گلوکوزیداز و همچنین آنژیوتانسین است که هر دو این موارد موجب بهبود جذب گلوکز می‌شوند. دیگر مواد موجود در کلاهک بادمجان که برای درمان دیابت موثر و تاثیرگذار هستند می‌توان به مواردی مانند کوئرستین، بتاکاروتن، ژنیستئین و کورکومین اشاره کرد.

روش استفاده 

برای بهره‌مندی از خواص کلاهک بادمجان می‌توان ابتدا پنج یا شش عدد کلاهک بادمجان را جدا کرده و همراه با دو لیوان آب در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب اجازه دهید برای مدت زمان چند دقیقه در آب مانده تا بپزند و رنگ دهند. پس از گذشت مدت زمان حدود ده دقیقه که کلاهک‌ها با حرارت ملایم پخته شدند شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید آب خنک شود. سپس از این آب به دست آمده بنوشید منتهی این کار را چند بار تکرار کنید، پس از مدتی تاثیر این موضوع را خواهید دید. این مایع به دست آمده از جوشیدن کلاهک بادمجان را می‌توانید تا چند دقیقه در یخچال نگه‌ دارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان