7 فوت و فن آشپزی که فقط سرآشپزها بلدند!

خط سلامت: فوت و فن هایی که در آشپزخانه زنان نیازمند آن هستند به آنها کمک می کند تا بتوانند در مواقعی که دچار مشکل شدند از پس مشکلات بر آیند.

7 فوت و فن آشپزی که فقط سرآشپزها بلدند!

فوت و فن آشپزی را در اینجا مطرح می کنیم تا ببینید اگر در آشپزی و آشپزخانه دچار دردسر شدید چگونه از پس مساله بر آیید.

به گزارش خط سلامت  فوت و فن آشپزی و آشپزخانه همیشه نجاتبخش است. 

 سر آشپز ها در این موارد چه می کنند؟

اگر پلو سوخت و ته گرفت سپس دیدید که طعم برنج بوی سوختگی و دودی دهد چه باید کرد؟

ظرف برنج را عوض کنید سپس روی سطح برنج را کاملاً با نان و اگر لواش  باشد بهتر است . 1 یا 2 لایه بچیند بعد از گذشت مدتی که بخار برنج تمام شد طعم سوختگی آن گرفته می شود .

اگر پلو را آبکش کردید و در آبکش مدتی ماندند و به یکدیگر چسبیدند چه کار باید بکنیم؟

یک ظرف را پر از آب گرم می کنیم و برنج ها را در آن ریخته و 1 یا 2 دقیقه صبر می کنیم سپس دوباره برنج را آبکش می کنیم دقت کنید به هیچ وجه از آب سرد استفاده نکنید.

بهترین روش برای شستن قارچ چیست؟

قارچ ها را اگر می خواهید در یخچال نگه دارید دقت کنید که روی آن را نپوشانید . برای شستن قارچ ها یک ظرف را پر از آب کنید قارچ ها را در آن بریزید و روی تمام قارچ ها را با نمک بپوشانید بگذارید مدت 10 تا 15 دقیقه بماند سپس قارچ ها را زیر آب بشوئید و استفاده کنید . دقت کنید قارچ هایی را که شسته اید را نمی توانید برای مدت طولانی در یخچال نگه داری کنید.

اگر ظرف غذا ته گرفت و غذاها سوختند و به ظرف چسبیدند چه باید کرد؟

به هیچ وجه احتیاج نیست با سیم ته ظرف را بسابید کافی است مقداری آب در ظرف ریخته روی شعله ملایم گذاشته و بگذارید چند دقیقه بجوشد سپس کاملاً مواد ته ظرف از ظرف جدا می شوند .

برای اینکه ترشی بهتر شود و از کپک زدن آن جلوگیری کنیم چه باید انجام دهیم؟

برای این کار تنها کافی است سرکه را قبل از اینکه به ترش اضافه می کنید بگذارید چند جوش بزند سپس سرکه را به مواد و سبزیجات ترشی اضافه کنید با این کار ترشی شما طعم بهتری خواهد گرفت و همچنین کپک نمی زند .

چند نکته در گوشی

اگر ظرفها به دلیل خوردن تخم مرغ یا ماهی بوی زخم می دهد دقت کنید هیچ گاه این ظرفها را با آب گرم نشوئید زیرا این بو را بدتر می کند آب سرد را باز کنید و تنها با آب سرد تمام ظرفها را بشوئید.

اگر سیر یا پیاز خورد کردید و دستان تان بو گرفت و سرکه در دسترس نداشتید کافی است چاقو را زیر آب سرد ببرید و در حالیک ه قسمت فلزی چاقو را با دست می شوید آن را زیر آب سرد نگه دارید دقت کنید از اسکاچ استفاده نکنید به جای اسکاچ با دست خودتان چاقو را بشوئید سپس می بیند که بوی سیر و پیاز از دست تان رفته است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان