طرز تهیه سالاد یونانی به سبک مردم آتن

خط سلامت: سالاد یونانی به خودی خود یک غذا است و معمولا به عنوان غذای اصلی خورده می شود و اغلب با نان همراه می شود.

طرز تهیه سالاد یونانی به سبک مردم آتن

سالاد یونانی یکی از نمادهای غذاهای یونانی است. سالاد یونانی یک وعده غذایی ساده، با طراوت و بسیار سالم است که فقط از چند ماده ساده تشکیل شده است.

به گزارش خط سلامت سالاد یونانی بخشی از فرهنگ غذایی در یونان است که به آن هوریاتیکی (سالاد روستایی) یا ترینی (سالاد تابستانی) می گویند.

سالاد یونانی

سالاد یونانی به طور سنتی با استفاده از گوجه فرنگی، خیار، پیاز، زیتون و پنیر فتا، چاشنی شده با روغن زیتون و پونه کوهی درست می شود. 

تاریخچه سالاد یونانی

سالاد یونانی در اواخر دهه 60 یا اوایل دهه 70 در پلاکا، منطقه ای زیبا در آتن، ایجاد شد. در آنجا، مردم محلی راه هایی برای دور زدن قیمت های ثابت دولتی در گوجه فرنگی، خیار و سایر سبزیجات پیدا کردند. به سالادی ساخته شده از سبزیجات با قیمت ثابت، پنیر فتا اضافه کردند و بنابراین یک غذای «جدید» درست کردند. با این حال، این غذا به طور قابل توجهی هزینه بیشتری از گردشگران دریافت می کند و به نظر می رسد تلاشی برای سوء استفاده از خلاء قانون در آن زمان ایجاد شده است.

سالاد مشابهی در قبرس وجود دارد و البته به آن سالاد قبرسی می گویند. علاوه بر مواد معمول سالاد یونانی، جعفری و آب لیمو نیز به آن اضافه می شود.

با مهاجرت یونانی ها، این سالاد در آمریکا نیز معروف شده است. در آنجا، تغییرات زیادی پیدا کرده است تا جایی که تقریباً نسخه اصلی را از دست داده اند. در آمریکا می توان آن را با کاهو، ترشی فلفل تند، تربچه، چغندر یافت. 

نحوه سرو سالاد یونانی

از آنجا که به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته می شود، به طور سنتی در یک بشقاب یا ظرف کم عمق سرو می شود . 

خواص سالاد یونانی

این سالاد سبزیجات یک غذای کم کالری، سرشار از ویتامین A و C است. همچنین حاوی مقادیر لازم آهن و پتاسیم و  آنتی اکسیدان است.

طرز تهیه سالاد یونانی

گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید. خیار را از طول نصف کرده و به ورقه های نازک برش دهید. پیازها را به صورت حلقه ای خرد کنید و  پنیر فتا را برش بزنید. 

سس سالاد یونانی

در یک شیشه کوچک، سس را با مخلوط کردن روغن زیتون، سرکه و پونه کوهی آماده کنید. سبزیجات و زیتون را در ظرفی اضافه کنید، نمک و فلفل سیاه بزنید و سس را روی آن بریزید.  پنیر فتا را روی آن ریخته و با باقیمانده سس تزئین کنید. نوش جان برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان