با این 5 ماده غذایی طبیعی برنزه شوید

آفتاب سوختگی از مشکلات پوستی است که افراد زمانی که در معرض نور خورشید به مدت زیادی قرار می گیرند ایجاد می شود که با قرمزی و تورم پوست همراه است و با برنزه شده و آفتاب گرفتن متفاوت است.

با این 5 ماده غذایی طبیعی برنزه شوید

آفتاب سوختگی موارد شدیدتر برنزه شدن است. در زمانی که آفتاب می گیرید اگر صرفا رنگ پوست شما کمی تغییر کند به اصطلاح برنزه می شود اما وقتی مقدار تابش نور به بدن زیاد باشد احتمال آفتاب سوختگی پوست ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت برنزه شدن راه بدن برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید است.

آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست

آفتاب سوختگی بافت پوست را تغییر می دهد و به عنوان عارضه پوستی در نظر گرفته می شود اما برنزه شدن تغییر سطحی رنگ پوست است.  زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، در معرض اشعه UV نیز قرار می گیرید. بنابراین، برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، ملانین (مسئول تیره شدن پوست) به سطح سلول های پوست  منتقل می شود تا از آسیب محافظت کند. بنابراین در مناطقی که در معرض نور خورشید هستند برنزه می شوید.

از بین بردن برنزه شدن پوست

برنزه شدن پوست برای برخی افراد خوشایند است و نشانه ای برای زیبایی است اما برخی افراد این تغییر رنگ را دوست ندارند و تلاش می کنند که رنگ پوست خود را به قبل برگردانند. محصولات طبیعی وجود دارد که در از بین بردن رنگ برنزه پوست تاثیر گذار هستند که در زیر به آن اشاره شده است:

سیب زمینی

مالیدن تکه های سیب زمینی روی پوست یکی از قدیمی ترین درمان های خانگی برای خلاص شدن از شر برنزه شدن آفتاب یا هر نوع رنگدانه تیره است. سیب زمینی سرشار از آنزیمی به نام کاتکولاز است که به روشن شدن پوست کمک می کند و همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد که در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید افزایش می یابند، مبارزه می کنند.

 تفاله آناناس

تفاله آناناس مخلوط با عسل را روی ناحیه برنزه شده بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. آناناس با روشن کردن پوست آسیب های پوستی شما را معکوس می کند زیرا سرشار از ویتامین A و C است. آناناس همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و آنزیمی به نام بروملین است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی به همان اندازه که خوشمزه است، یک داروی عالی برای از بین بردن برنزه شدن آفتاب است. آن ها سرشار از AHA (اسیدهای آلفا هیدروکسی) و ویتامین C هستند و از این رو، توت فرنگی دارای خواص روشن کنندگی طبیعی پوست است. مقداری توت فرنگی را له کنید و با یک قاشق خامه تازه مخلوط کنید. آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار رنگ پوست شما را روشن می کند و همچنین آن را مرطوب می کند.

 لیمو

لیمو یک سفید کننده طبیعی معروف است. به سختی می توانید یک پک صورت طبیعی پیدا کنید که در آن از لیمو استفاده نشده باشد. سطوح بالای اسید سیتریک و ویتامین C موجود در آن به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند و همچنین ملانین که باعث برنزه شدن پوست می شود را از بین می برد.

 آلوئه ورا

سرشار از ویتامین E و برای همه چیزهای مرتبط با زیبایی مفید است. وقتی صحبت از پوستی درخشان و سالم به میان می آید، آلوئه ورا همیشه در لیست قرار می گیرد و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که پوست را خنک می کند و به از بین بردن برنزه شدن پوست کمک می کند. آن را هر روز مانند یک مرطوب کننده بمالید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان