خواص شگفت انگیز آب تربچه برای کاهش وزن + نحوه تهیه

خط سلامت: تربچه فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش وزن دارد. آب تربچه یک نوشیدنی عالی برای افراد علاقه مند به تناسب اندام است که طرز تهیه مخصوصی دارد.

خواص شگفت انگیز آب تربچه برای کاهش وزن + نحوه تهیه

تربچه یک غذای شگفت انگیز است که محتوای آب، ویتامین های A، E، C، B6 و K و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، روی و کلسیم در آن بسیار زیاد است.

به گزارش خط سلامت از آنجایی که تربچه سرشار از مواد مغذی است، برای سلامت روده و کسانی که مراقب وزن خود هستند مفید است.

تربچه

تربچه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات حاوی گوگرد است که به سم زدایی بدن و پاکسازی سموم کمک می کند. آنزیم های طبیعی موجود در آب تربچه به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند و آن را به گزینه ای عالی برای بهبود سلامت روده تبدیل می کند.

فواید آب تربچه

 آب تربچه با محتوای بالای ویتامین C خود سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بدن در مبارزه با عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

آب تربچه منبع خوبی از پتاسیم است و به مدیریت سطح فشار خون و ارتقای سلامت قلب کمک می کند.

آب تربچه کم کالری و کم کربوهیدرات است و از تلاش های کاهش وزن حمایت می کند. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، حدود 100 گرم تربچه می تواند 3.4 گرم کربوهیدرات بدهد .

ویتامین های A، E و آنتی اکسیدان های موجود در آب تربچه با مبارزه با رادیکال های آزاد و تامین آبرسانی به پوست سالم و درخشان کمک می کنند.

طرز تهیه آب تربچه

برای تهیه یک آب تربچه ساده و در عین حال مغذی، دستور زیر را دنبال کنید:

مواد لازم

1 فنجان تربچه (شسته شده و نصف شده)

1/2 سیب برای کمی شیرینی

1/2 لیمو (آب گرفته)

1/2 فنجان آب

دستورالعمل

همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط را صاف کنید تا پالپ آن گرفته شود و از آب تربچه با طراوت خود لذت ببرید.

افزودن مواد غذایی مفید دیگر به آب تربچه

افزودن مواد غذایی فوق العاده به آب تربچه خواص غذایی آن را افزایش می دهد. در بخش زیر بهترین مواد غذایی که می توانید به آب تربچه اضافه کنید آورده شده است:

زنجبیل

زنجبیل که به‌خاطر فواید گوارشی‌اش شناخته می‌شود، می‌تواند به آب تربچه اضافه شود. تربچه، یک تکه کوچک زنجبیل، خیار و سیب را برای یک نوشیدنی با طراوت مخلوط کنید.

زردچوبه

با خواص ضد التهابی، زردچوبه را می توان به همراه هویج و لیمو به آب تربچه اضافه کرد تا یک نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی باشد.

 اسفناج

اسفناج سرشار از آهن و ویتامین است و می‌توان آن را با تربچه، سیب و کمی لیموترش ترکیب کرد تا آب سبزیجات سرشار از مواد مغذی  شود.

 چغندر

چغندر شیرینی می بخشد و به تصفیه خون کمک می کند. آب آن را با تربچه، هویج و کمی نعناع برای یک نوشیدنی سم زدایی و انرژی زا بنوشید.

 کرفس

کرفس را با آب تربچه، سیب سبز و جعفری مخلوط کنید تا نوشیدنی تازه و  پاک کننده ای داشته باشید.

 دانه چیا

پس از تهیه آب تربچه با موادی مانند تربچه، خیار و گلابی، یک قاشق غذاخوری دانه چیا را برای تقویت فیبر و تقویت سیری با آن مخلوط کنید.

هر یک از این ابر غذاها آب تربچه را با کمک به مواد مغذی منحصربه‌فردشان تقویت می‌کنند. بنابراین، همانطور که از خواص آب تربچه لذت می برید، می توانید از مزایای سلامتی سایر غذاهای فوق العاده نیز بهره مند شوید.این سبزیجات از هضم بهتر و سیستم ایمنی قوی‌تر گرفته تا قلب و پوست سالم، فواید زیادی دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان