6 خاصیت اعجاب انگیز توت فرنگی که محققان اخیرا اعلام کرده اند + بهترین زمان خوردن توت فرنگی

خط سلامت: توت فرنگی یکی از محبوب ترین توت ها در جهان است که سرشار از آنتی اکسیدان، فولات و ویتامین C است خواص اعجاب انگیز توت فرنگی را بخوانید.

6 خاصیت اعجاب انگیز توت فرنگی که محققان اخیرا اعلام کرده اند + بهترین زمان خوردن توت فرنگی

توت فرنگی با طعم و رنگ منحصر به فردش نه تنها خوش طعم است، بلکه برای سلامت کلی نیز مفید است.

به گزارش خط سلامت توت فرنگی بهترین گزینه برای مصرف در وعده صبحانه است.

 توت فرنگی و فواید آن برای سلامتی

توت فرنگی منبعی از مواد مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد که در بخش زیر به آن اشاره شده است:

ارتقا سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در سراسر جهان است. طبق یک مطالعه منتشر شده در انتشارات سلامت هاروارد ، خوردن توت فرنگی راه خوبی برای محافظت از قلب شما است. مطالعه دیگری که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که توت فرنگی همچنین عواملی را که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند، از جمله کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و تعداد پلاکت خون را بهبود می بخشد.

تقویت سیستم ایمنی

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C است که به تقویت ایمنی و کاهش احتمال بیماری کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که گنجاندن توت فرنگی در رژیم غذایی به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند، که هر دو به تقویت ایمنی و جلوگیری از بیماری ها کمک می کنند.

کاهش خطر دیابت

بدن شما پس از مصرف کربوهیدرات ها را به قندهای ساده تجزیه می کند و آن ها را در جریان خون آزاد می کند و انسولین ترشح می کند. این به سلول های شما سیگنال می دهد که از قند به عنوان سوخت استفاده کنند. هر گونه عدم تعادل در سطح قند خون می تواند خطر چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش دهد.

کنترل فشار خون

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین است و به کنترل سطح فشار خون شما کمک می کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله Nutrients منتشر شده است، آنتوسیانین ها به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون کمک می کنند .

جلوگیری از یبوست

غذاهای سرشار از فیبر به بهبود هضم و حرکت بهتر مدفوع کمک می کند و از مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری می کند. توت فرنگی سرشار از فیبر است و برای افرادی که از یبوست رنج می برند، آن را به یک غذای عالی تبدیل می کند.

کاهش خطر سکته مغزی

سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به مغز مسدود می شود که منجر به خونریزی می شود. یک منبع غنی از منیزیم، فسفر، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها، خوردن توت فرنگی به کاهش خطر بیماری هایی مانند سکته مغزی کمک می کند.

عوارض مصرف توت فرنگی

خوردن توت فرنگی، حتی زمانی که منجمد و خشک شده باشد، بی خطر است. با این حال، در موارد زیر باید توت فرنگی را در حد اعتدال مصرف کنید:

افرادی که به توت فرنگی حساسیت دارند باید از خوردن آن خودداری کنند زیرا می تواند باعث خارش، حالت تهوع و سرگیجه شود.

خوردن بیش از حد توت فرنگی منجر به مشکلات گوارشی می شود زیرا توت فرنگی سرشار از فیبر است.

توت فرنگی سرشار از پتاسیم است که برای قلب شما مفید است. با این حال، اگر قبلاً برای بیماری قلبی دارو مصرف می کنید، می تواند برای کلیه های شما مضر باشد.

بهترین زمان برای مصرف توت فرنگی

صبح ها توت فرنگی را به عنوان بخشی از صبحانه میل کنید. از مصرف توت فرنگی در اواخر شب بعد از شام خودداری کنید زیرا منجر به مشکلات گوارشی می شود. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید قبل از افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان