رنگ چشم را چگونه می توان بصورت طبیعی تغییر داد؟ + 3 ماده غذایی موثر

خط سلامت: چگونه رنگ چشم را به طور طبیعی تغییر دهیم؟ آیا ممکن است؟

رنگ چشم را چگونه می توان بصورت طبیعی تغییر داد؟ + 3 ماده غذایی موثر

آیا تا به حال خود را در آینه نگاه کرده اید و آرزو کرده اید که ای کاش چشمان تان رنگ دیگری داشت؟ شاید به چشمان سبز درخشان دوست تان حسادت کرده باشید یا آرزو داشته باشید که ای کاش چشمان قهوه ای مانند سلبریتی مورد علاقه خود داشته باشید.

خوب، اگر به شما بگویم که امکان تغییر رنگ چشم شما بسیار زیاد است، چه؟ 

به گزارش خط سلامت با چند ترفند و ترفند ساده می توانید رنگ چشم خود را تغییر دهید و ظاهری ایجاد کنید که می تواند شما را واقعاً منحصر به فرد جلوه دهد.

حالا، قبل از شروع، اجازه دهید به شما بگویم تغییر رنگ چشم به اندازه زدن یک جفت لنز آسان نیست. در واقع، روش های مختلف و تغییرات اندک در رژیم غذایی می تواند کمک کند تا به رنگ چشم رویاهای خود برسید.

رنگ چشم چگونه ایجاد می شود؟

قسمت رنگی چشم به نام عنبیه قسمتی است که برای تغییر رنگ چشم نیاز به تغییرات دارد. عنبیه می تواند:

هازل

مشکی

رنگ قهوه ای

سبز

آبی

ترکیبی از این رنگ ها

اکنون این رنگ های عنبیه ترکیبی از ژن های والدین را تشکیل می دهند. به دلیل تعدادی از ترکیبات، رنگ چشم در کودک تغییر می کند و ممکن است با هیچ یک از والدین مطابقت نداشته باشد و پیش بینی آن را تقریبا غیرممکن می کند. اما هنوز هم، تعداد زیادی از افراد هستند که به دنبال چگونگی تغییر رنگ چشم به طور طبیعی هنگام نشستن در خانه هستند. 

تغییر طبیعی رنگ چشم

رنگ چشم به احتمال زیاد در طول زمان تغییر می کند، اما فقط کمی. رنگ چشم اکثر نوزادان در چند سال اول زندگی تیره می شود. در این مدت بدن رنگدانه تیره تری به نام ملانین تولید می کند.

انقباض و انبساط عنبیه می تواند منجر به تغییرات جزئی در رنگ چشم شود. این می تواند زمانی رخ دهد که شما:

چشمان خود را متمرکز کنید

احساسات قوی را تجربه کنید

زمان را در مناطق بسیار روشن یا تاریک بگذرانید

بسیاری از اوقات، افراد مسن در مورد تغییر رنگ چشم خود نگران می شوند. این چیزی نیست که نگران آن باشید، زیرا یک فرآیند بسیار طبیعی است.

غذا باعث تغییر رنگ چشم می شود  افسانه یا واقعیت؟

معمولاً در بین مردم شناخته شده است که خوردن برخی غذاها می تواند به تغییر رنگ چشم کمک کند. این یک تصور بسیار رایج است که خوردن غذاهای خاص به طور منظم می تواند رنگ چشم را در 30 روز تغییر دهد بنابراین اگر به این فکر علاقه دارید و می خواهید این تمرین را امتحان کنید. در اینجا لیستی از غذاهایی است که می توانید امتحان کنید.

عسل

فواید عسل برای همه شناخته شده است. معمولاً مردم بر این باورند مصرف عسل رنگ بسیار شفاف و طبیعی به چشم می دهد.

چای انگور

ادعا می شود چای انگور رنگ چشم و اندازه مردمک را تغییر می دهد. همچنین گفته شده است این چای ماهیچه های چشم را شل می کند و یک ضد عفونی کننده طبیعی است و به درمان برخی از بیماری های پوستی کمک می کند.

روغن زیتون

یکی دیگر از مواد غذایی معروف که برای تغییر رنگ چشم مفید است روغن زیتون است. با این حال، مصرف روغن زیتون برای برخی فواید دیگر برای بدن شناخته شده است .

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد خوردن برخی میوه ها رنگ چشم شما را تغییر می دهد. اما خوردن غذای خوب در حد اعتدال به کسی آسیب نمی رساند.

تغییر رنگ چشم به طور موقت

برای دریافت پاسخ چگونگی تغییر رنگ چشم به طور طبیعی بهترین پاسخ لنزهای تماسی است. استفاده از لنزهای رنگی رایج ترین راه برای تغییر رنگ چشم برای مدت زمان بسیار کوتاهی است. سه نوع لنز وجود دارد که می توانید بسته به تغییر شدید رنگ چشم انتخاب کنید. این شامل،

لنزهای تقویتی

لنزهای مات

لنزهای دید

لنزهای تقویتی

لنزهای تقویتی لنزهای نیمه شفاف هستند. اینها برای تغییر کامل رنگ چشم استفاده نمی شوند، اما با برجسته کردن بیشتر آن، آن را تشدید می کنند.

لنزهای مات

عنبیه روی این لنزها کاملا رنگی است و به فرد اجازه می دهد رنگ چشم خود را به طور کامل تغییر دهد. اینها در رنگهای بسیار متنوعی وجود دارند.

لنزهای دید

این لنزها کمی رنگی هستند و تنها در صورتی می توانند اثر کمی داشته باشند که چشمان فرد روشن باشد. لنزهای دید رنگی هستند تا به افراد کمک کنند ببینند . یک واقعیت جالب دیگر این است که این رنگ در لنزها به شما کمک می کند در صورت افتادن لنز آنها را پیدا کنید.

تغییر رنگ چشم برای همیشه

آیا می دانستید در برخی از نقاط جهان جراحی کاشت عنبیه در دسترس است؟ این به منظور ترمیم یا جایگزینی عنبیه آسیب دیده به دلیل تروما یا جراحت ساخته شده است.

چشم پزشکان برجسته می گویند، با این حال، این به طور خاص برای تغییر رنگ چشم ساخته نشده است، می تواند تغییر رنگ دائمی چشم را ایجاد کند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که به دلایل زیبایی تحت عمل جراحی کاشت عنبیه قرار گرفتند با عوارضی مانند

گلوکوم

از دست دادن جزئی بینایی

التهاب چشم

آسیب قرنیه

آب مروارید

تورم قرنیه

اگر تغییر رنگ چشم به طور ناگهانی در یک یا هر دو اتفاق افتاد بله، بهتر است در آن زمان به پزشک مراجعه کنید. تغییر رنگ چشم ها به خصوص از قهوه ای به سبز یا از آبی به قهوه ای بسیار خطرناک است. تغییرات عمده در رنگدانه عنبیه می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان