خواص شگفت انگیز سبزی پلو

خط سلامت: سبزی پلو یکی از غذاهای خوشمزه است که بنا به سلیقه افراد با مرغ، گوشت و یا ماهی سرو می شود. سبزی پلو یکی از محبوب ترین وعده های غذایی شب عید است.

خواص شگفت انگیز سبزی پلو

سبزی پلو با سبزی های معطری مانند تره، جعفری و گشنیز تهیه می شود اما بنا به سلیقه افراد می توان از انواع سبزی های مختلف استفاده کرد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به خواص سبزی های مورد استفاده در  سبزی پلو پرداخته شده است. 

سبزی پلو

سبزی پلو به دلیل وجود انواع سبزی ها در آن جز وعده های غذایی بسیار مفید برای سلامتی است که در بخش زیر به خواص سبزی های آن پرداخته شده است:

فواید گشنیز

گشنیز خاصیت ضد نفخ و اشتهاآوری دارد و می تواند قند خون را کاهش دهد. گشنیز به بهبود عملکرد  کبد  کمک می کند. کاهش کلسترول خون از دیگر مزایای گیاه گشنیز است.

فواید شوید

شوید سرشار از ویتامین ث است و به تقویت  سیستم ایمنی بدن  کمک می کند. شوید فعالیت روده را بهبود می بخشد. وجود کلسیم فراوان در شوید باعث بهبود و سلامت بافت استخوان ها می شود.

فواید شنبلیله

شنبلیله برای درمان بیماری های پوستی و تقویت مو بسیار موثر است. شنبلیله باعث کاهش کلسترول بدن خون می شود و از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

فواید تره

تره  ملایم تر از پیاز است و طعم و عطر فراوانی دارد. تره بسیار مقوی و کم کالری است. انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی در ترکیب تره وجود دارد که به سلامت استخوان و کاهش التهاب در بدن کمک می کند.

فواید جعفری

جعفری  گیاهی است سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی. جعفری غنی از آهن و اسیدفولیک است.

فواید سیر

سیر  تازه از دیگر ترکیبات مهم در سبزی پلو است که رد فصل بهار و پاییز وارد بازار می شود. سیر حاوی مقادیر فراوان انواع ویتامین ها، فسفر، منگنز، کلسیم و آهن است. سیر منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان