تشخیص زود هنگام دو سرطان کشنده با رنگ ادرار / رنگ ادرارتان را چک کنید

خط سلامت: سرطان کلیه و مثانه هر ساله افراد زیادی را به خود درگیر می کند به همین دلیل شناخت علائم اولیه مهم ترین وظیفه افراد در تشخیص این نوع سرطان است.

تشخیص زود هنگام دو سرطان کشنده با رنگ ادرار / رنگ ادرارتان را چک کنید

سرطان کلیه و سرطان مثانه نشانه های بالینی مختلفی دارند که یکی از آن ها توجه به رنگ ادرار است.

به گزارش خط سلامت تنها 16 درصد از مردم به دنبال علائم یک بیماری بالقوه کشنده هستند.

سرطان کلیه ، مثانه و علائم اولیه

سرطان کلیه و مثانه اگر زود تشخیص داده شوند قابل درمان هستند.  یک نظرسنجی نشان می دهد کمتر از یک نفر از هر شش نفر سالمند رنگ ادرار خود را بررسی می کنند.  هر ساله حدود 19100 مورد جدید سرطان مثانه و کلیه در انگلستان تشخیص داده می شود که باعث مرگ حدود 8000 نفر می شود.

پزشکان می گویند بسیار مهم است که افراد بدانند خون در ادرار می تواند نشانه سرطان باشد. تحقیقات نشان می دهد که تنها تعداد کمی از افراد هر بار که به توالت می روند رنگ ادرار خود را بررسی می کنند.

افراد باید عادت داشته باشند که رنگ ادرار خود را بررسی کنند تا از علائمی از خون در ادرارشان با خبر شوند. و اگر خون وجود دارد، نباید در مراجعه به پزشک خود تردید کنند. این به تشخیص افراد بیشتری در مراحل اولیه کمک می کند. زمانی که سرطان قابل درمان  است شانس زندگی طولانی تر آن ها را بهبود می بخشد.

خون در ادرار

خون در ادرار می تواند از بسیار رقیق شده تا قرمز روشن یا حتی قهوه ای تیره متفاوت باشد.  وجود خون در ادرار تقریباً در دو سوم سرطان‌های مثانه و حدود یک پنجم سرطان‌های کلیه یک علامت است.

خون هر بار ظاهر نمی شود، بنابراین مهم است که افراد به دنبال کمک پزشکی باشند، حتی اگر فقط یک بار باشد. اما تقریباً یک نفر از دو نفر از کسانی که مورد سوال قرار گرفتند، اگر این اتفاق بیفتد، این کار را انجام نمی‌دهند - می‌گویند که صبر می‌کنند و ببینند که آیا دوباره این اتفاق می‌افتد یا نه، به طور بالقوه تشخیص حیاتی را به تعویق می‌اندازد.

تشخیص زود هنگام سرطان کلیه و مثانه

تشخیص زودهنگام حیاتی است. 84 درصد از افرادی که سرطان کلیه و 77 درصد از کسانی که در مراحل اولیه سرطان مثانه تشخیص داده شده اند، حداقل پنج سال زنده خواهند ماند. در مرحله آخر این میزان به ترتیب به 10% و 9% کاهش می یابد.

اگر متوجه خون در ادرار خود شدید، احتمالاً چیز جدی نیست، اما همیشه ارزش این را دارد که با یک متخصص مشورت کنید. بسیار مهم است که دریافت کمک را به تعویق نیندازید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان