آخرین نسخه متخصصان برای داشتن پوستی صاف

خط سلامت: روتین پوستی روش های مراقبتی است که به داشتن پوستی درخشان و لطیف کمک می کند و از چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

آخرین نسخه متخصصان برای داشتن پوستی صاف

روتین پوستی باید روزانه و به دقت انجام شود تا بهترین تاثیر را روی پوست بگذارد تا نتایج آن قابل مشاهده باشد.

به گزارش خط سلامت نکات ضروری روتین پوستی برای حفظ شادابی پوست در این مطلب آورده شده است.

روتین پوستی و رازهای زیبایی

روتین پوستی خود را با رعایت نکات زیر به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا یک روال مراقبت از پوست سالم ایجاد کنید:

تمیز کردن مداوم

 مطمئن شوید که صورت خود را دو بار در روز با یک اسکراب ملایم متناسب با نوع پوست خود بشویید. شستشو در صبح و عصر چربی و کثیفی را از بین می برد، از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند و احتمال ایجاد جوش را کاهش می دهد.

مرطوب کردن روزانه

 پس از شستشو، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا رطوبت را مسدود کند و مانعی برای پوست سالم نگه دارد. مرطوب کننده روزانه با خشکی، پوسته پوسته شدن و پیری زودرس مبارزه می کند و پوست را نرم و لطیف می کند.

کرم های ضد آفتاب

با استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.  یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید، سپس هر چند ساعت یکبار آن را تجدید کنید، به خصوص زمانی که در خارج از منزل هستید.  کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند و خطر آفتاب سوختگی، چین و چروک و سرطان پوست را کاهش می دهد. 

لایه برداری ملایم

2 تا 3 بار در هفته با استفاده از لایه بردار ملایم متناسب با نوع پوست، لایه برداری را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.  این فرآیند به حذف سلول های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و لایه برداری پوست کمک می کند.  لایه برداری ملایم پوست را شاداب و درخشان می کند و در عین حال خطر تحریک را کاهش می دهد. 

یک رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل بخورید.  این غذاهای غنی از مواد مغذی منبعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های ضروری هستند که سلامت پوست را تغذیه می‌کنند.  با نوشیدن آب فراوان، هیدراتاسیون کافی را حفظ کنید تا پوستتان درخشان بماند.

به درستی خوابیدن

برای داشتن پوستی سالم، خواب خوب را در اولویت قرار دهید. 7 تا 9 ساعت خواب در شب را برای ترمیم و جوانسازی پوست خود در نظر بگیرید.  خواب کافی حلقه های سیاه دور چشم را کاهش می دهد، تولید کلاژن را افزایش می دهد و وضعیت کلی پوست را بهبود می بخشد. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان