8 ماده غذایی که اگر بخورید بیمار نمی شوید / دانشمندان به آنها ابر غذا می گویند

خط سلامت: رژیم غذایی سالم به طور قابل توجهی به سلامت کلی بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت کرده و باعث افزایش انرژی می شود.

8 ماده غذایی که اگر بخورید بیمار نمی شوید / دانشمندان به آنها ابر غذا می گویند

رژیم غذایی در حفظ تناسب اندام و افزایش طول عمر مهم ترین تاثیرات را دارد بنابراین بهتر است مواد غذایی ارزشمند با خواص بالا در رژیم غذایی گنجانده شود. 

به گزارش خط سلامت امروزه حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. 

رژیم غذایی مفید برای سلامتی

رژیم غذایی بهتر است مواد غذایی را در بر بگیرد که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشد تا کمبودهای بدن را جبران کند.

در اینجا ابر غذاهای برتر برای شما آورده شده است:

کشک 

کشک یک غذای فوق العاده است که طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد، از حمایت از سیستم ایمنی و ارتقاء هضم سالم گرفته تا تقویت استخوان ها و کمک به مدیریت وزن.  کشک مقدار زیادی باکتری خوب دارند که به حفظ سلامت روده کمک می کنند. همانطور که گفته می شود روده مغز دوم است.

چای سبز

چای سبز  حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنول است که فواید زیادی برای سلامتی دارند و به افراد کمک می کند وزن کم کنند، سطح گلوکز خون را حفظ کنند، کلسترول را حفظ کنند و همچنین به آرامش ذهن کمک می کنند. 

دانه کتان

این دانه که با خیساندن در آب بسیار لزج می شود، غنی ترین منبع امگا 3 برای گیاه خواران است.  همراه با آن، حاوی مقدار زیادی لیگنین و فیبر غذایی است و برای افرادی که از مشکلات مفصلی رنج می برند مفید است.  امگا 3 موجود در دانه کتان به محافظت در برابر آسیب و آرتروز کمک می کند. 

 توت ها

توت ها به عنوان نیروگاه مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان ها شناخته می شود و با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری های خود ایمنی و شرایط مرتبط با هضم مرتبط هستند.

سیر

منبع خوبی از منگنز، ویتامین C، ویتامین B6، سلنیوم و فیبر است.  سیر در صنعت آشپزی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دلیل فواید سلامتی آن نیز شناخته شده است.  تحقیقات نشان داده است که سیر به ایمنی بهتر و همچنین به حفظ سطح کلسترول و فشار خون کمک می کند

زنجبیل

حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند جینجرول است که مسئول بیشتر فواید سلامتی است و به کاهش حالت تهوع، کاهش درد و درمان شرایط التهابی مزمن کمک می کند. زنجبیل همچنین باعث کاهش بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، زوال عقل و انواع خاصی از سرطان می شود.  همچنین برای مدیریت PCOS و علائم آن در زنان بسیار کمک کننده است.

زردچوبه

 زردچوبه یک ادویه زرد روشن است. کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب آنتی اکسیدانی فعال است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و  دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی بر روی بدن است.  زردچوبه به عنوان یک گیاه بسیار قوی شناخته شده است که به بهبود زخم و تسکین درد کمک می کند. 

شکلات تلخ

 پودر کاکائو مملو از فلاونوئیدها است که نشان داده شده است به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون به مغز و قلب و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند.  آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو بر نحوه پاسخ بدن به انسولین تأثیر می گذارد که شانس ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان