صرفه جویی در خریدهای شب عید با این عادت ها

خط سلامت: صرفه جویی موجب می شود درآمد ماهیانه در یک مسیر با ارزش و هدفمند خرج شود.

صرفه جویی در خریدهای شب عید با این عادت ها

صرفه جویی و پس اندازی که از طریق آن به دست می آید، به تحقق اهداف مهم، داشتن یک زندگی بهتر و حتی آسایش مالی کمک می کند.

به گزارش خط سلامت صرفه‌جویی کردن یعنی بودجه‌بندی درست و بودجه‌بندی یعنی تقسیم آن درآمد بین شاخصه‌های هزینه و اولویت‌ها تا بتوان به کارهای بهتر و بیشتری پرداخت.

صرفه جویی و چند تکنیک کارآمد

صرفه جویی و پس انداز کردن با انجام چند تکنیک ساده، امکان پذیر است.

تکنیک های صرفه جویی کردن

چند تکنیک که به صرفه جویی اقتصادی کمک می کند، عبارت است از:

آشپزی در خانه نیز ارزان تر از رفتن به رستوران است.

درست کردن قهوه در خانه به جای رفتن به کافه. سایر عادت های صرفه جویی عبارت است از:

خرید از دست فروش ها

خرید از دست‌فروشی با صرفه‌جویی قابل‌توجهی همراه است. خیلی از افراد بیشتر اجناس غیر ضروری و سرگرم کننده خود را (به جز مواردی مانند تشک و مبلمان و اشیای بزرگ) از دستفروش ها، خریداری می کنند. با این کار هم کالای ارزان‌تر و هم اقلام بیشتری می شود خرید کرد. این عادت محبوبی برای صرفه جویی در هزینه است.

آشپزی در خانه

آشپزی در خانه چیز دیگری است که می توان از انجام آن لذت برد. با تلاش کردن برای بازسازی وعده‌های غذایی رستوران در خانه با هزینه کمتر، خودمان را به چالش بکشیم و کمتر آنها را از رستوران‌ سفارش دهیم.

آخر هفته ها آشپزی در خانواده با کمک هم چیزی است که تمام خانواده را درگیر و سرگرم می کند که هم با پس انداز هزینه آن غذا می توان صرفه جویی اقتصادی کرد و هم لحظات خوبی را برای افراد خانواده در کنار هم ایجاد می کند. 

باغبانی و کاشت سبزیجات ضروری

خرید سبزیجات و میوه های تازه می تواند بسیار گران تمام شود، به خصوص که بچه ها دوست دارند ظرفی از توت فرنگی را در حدود 0.4 ثانیه بخورند. باغبانی راهی ارزان تر برای به دست آوردن برخی از این اقلام است. اگر حیاط خلوت دارید، در حیاط خلوت خود باغچه های کوچک ایجاد کنید یا از گلدان ها برای کشت بعضی سبزیجات استفاده کنید 

برای شروع باغبانی می‌تواند گران باشد، اما سعی کنید گیاهان خود را از دانه‌ها رشد دهید و تا حد امکان گیاهان پر مصرف خانه را انتخاب کنید؛ این یک عادت صرفه‌جویانه است.

درست کردن قهوه های خود در خانه

اگر به قهوه های فانتزی علاقه دارید و در طول هفته دفعات زیادی را به کافی شاپ می روید، خرید تجهیزاتی که می توانید خودتان در خانه تهیه کنید، در دراز مدت به صرفه جویی اقتصادی کمک می کند. همانطور که می بینید، این عادات صرفه جویانه در عین صرفه جویی در هزینه، لذت بخش می باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان