راز غش کردن کشف شد

خط سلامت: غش کردن از گذشته های دور همواره با ابهام روبرو بوده است و هر کسی که غش می کرد را به عنوان فرد نفرین شده و جن زده گمان می کردند اما بالاخره دانشمندان غش کردن را رمز گشایی علمی کردند.

راز غش کردن کشف شد

غش کردن چرا در افراد اتفاق می افتد ؟ گاهی غش کردن به علت گرما ، گرسنگی و یا ایستادن طولانی مدت یا با دیدن خون اتفاق می افتد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد ۴۰ درصد از افراد یکبار در طول زندگی شان غش کرده‌اند. چه چیزی باعث غش می‌شود؟ 

غش کردن و یک رفلکس کشف شده

محققان می گویند رفلکس بزولد-جاریش در غش کردن نقش دارد. در رفلکس بزولد-جاریش فرد با کاهش ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس مواجه است. عصب‌شناسان یک مسیر عصبی را بین قلب و مغز  مشخص‌کرده‌اند که باعث ایجاد رفلکس می‌شود و باعث غش کردن می شود. این یافته‌ها ثابت می‌کند .این مسیر عصبی شامل گروهی از نورون‌های حسی است که قبلا کشف نشده بود و قلب را به ساقه مغز متصل می‌کند.

این مطالعه در مجله نیچر منتشر شده است و نشان می‌دهد فعال کردن این نورون‌ها باعث علائمی مانند گشاد شدن سریع مردمک و چرخش چشم مشاهده شود. 

کالیانام شیوکومار- Kalyanam Shivkumar- متخصص قلب دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: مطالعه این مسیرها الهام بخش رویکردهای درمانی جدیدی برای علت سنکوپ قلبی است.

 

محققان می‌گویند: غش کردن در انسان با سریع بهبود پیدا می کند. نورون‌های مغز مانند کودکان به شدت لوس هستند. آن‌ها به اکسیژن و شکر نیاز لحظه ای نیاز دارند. اگر آن‌ها را از اکسیژن یا گلوکز خالی کنید فعالیت آن‌ها کند می‌شود. این سلول‌های عصبی پس از دو تا پنج دقیقه بدون اکسیژن شروع به مردن می‌کنند اما غش کردن معمولا تنها ۲۰ تا ۴۰ ثانیه طول می‌کشد. اگر دوباره اکسیژن اضافه شود، آن‌ها به سادگی کار خود را از سر می‌گیرند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان