دلفین ها هم از دست انسان ها فریادشان در آمده است ! + پژوهش جالب از زندگی دریایی

خط سلامت: آلودگی های صوتی که انسان ها در محیط زیست ایجاد کرده اند باعث شده که دلفین‌ها ناچار شوند تا فریاد بزنند.

دلفین ها هم از دست انسان ها فریادشان در آمده است ! + پژوهش جالب از زندگی دریایی

 دانشمندان انگلیسی می گویند با آلودگی های صوتی که انسان ها ایجاد می کنند دلفین‌ها به دردسر افتاده اند و نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند آنها می گویند این مساله تبعات زیادی را بری محیط زیست و دریا و اقیانوس ها در پی دارد. 

به گزارش خط سلامت آلودگی های صوتی روی پستانداران دریایی از جمله دلفین‌ها تاثیر زیادی بر جای می‌گذارد زیرا آلودگی های صوتی بیشتر از نور در عمق آب نفوذ می‌کند و سرعت انتقال آن در آب سه برابر بیشتر از سرعت آن در هوا است. 

آلودگی های صوتی و زندگی دلفین ها 

دانشمندان دانشگاه بریستول می گویند دلفین‌ها از صدا برای حرکت در دریا و همکاری و زندگی با هم استفاده می‌کنند. آلودگی صوتی فعالیت‌ انسان در دهه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. رفت و آمد کشتی‌ها، حفاری برای طرح‌هایی مانند تولید انرژی بادی در دریاها، حرکت شناورهای ماهی‌گیری، سونارهای زیردریایی‌ها و دستگاه‌های ردیاب با انتشار امواج صوتی و گردشگری از جمله این فعالیت‌ها است.

آلودگی های صوتی + دلفین

آلودگی های صوتی

به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین‌ها با افزایش آلودگی صوتی در محیط مجبور می‌شوند تا بلندتر و طولانی‌تری برای ارتباط گیری با یکدیگر  صدا ایجاد کنند و کمتر در هماهنگی کارها با یکدیگر موفق شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان