3 دمنوش فوق العاده برای رفلاکس معده

خط سلامت: رفلاکس معده یک بیماری گوارشی است که در اثر اسید معده یا صفرا ایجاد می شود که پوشش لوله گوارشی حامل غذا را تحریک می کند.

3 دمنوش فوق العاده برای رفلاکس معده

رفلاکس معده شامل احساس سوزش در گلو و قفسه سینه، جریان برگشتی مایع ترش است.

خط سلامت رفلاکس معده اگر درمان نشود مزمن می شود.

رفلاکس معده و راهکارها

رفلاکس معده همان احساس سوزش در قفسه سینه است که حتی در شب بدترمی شود. همچنین مقداری مایع ترش در دهان، توده ای در گلو یا درد قفسه سینه را تجربه می کنید. رفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به لوله‌ای که گلو و معده را متصل می‌کند، معروف به مری، برمی‌گردد. این زمانی اتفاق می افتد که یک عضله حلقه مانند به نام اسفنکتر تحتانی مری (LES) ضعیف شود و منجر به ناراحتی و تحریک در قفسه سینه و گلو می شود.

درمان رفلاکس معده

درمان رفلاکس معده شامل داروهایی مانند مهارکننده‌های پمپ پروتون یا تغییر سبک زندگی می باشد. با این حال راهکارهای زیر برای کاهش اسید معده کمک کننده هستند:

مدیریت وزن

رفلاکس معده در بزرگسالان چاق شایع تر است، بنابراین حفظ وزن به شما در مقابله با آن کمک می کند. هنگامی که وزن اضافی وجود دارد، به خصوص در ناحیه شکم، به معده فشار وارد می کند. به همین دلیل اسید معده به مری برمی گردد.

غذاهای محرک را شناسایی و از آن اجتناب کنید

درک غذاهایی که برای شما مناسب نیستند بسیار مهم است. این غذاها و نوشیدنی ها رفلاکس اسید را افزایش می دهند. از خوردن غذاهایی مانند سس گوجه فرنگی، مرکبات، کافئین و شکلات باید خودداری کرد.

از خوردن وعده های غذایی زیاد و دراز کشیدن بعد از غذا خودداری کنید

باید سعی کنید وعده های غذایی کمتری مصرف کنید زیرا فشار کمتری به معده وارد می کند. این کارهمچنین تعداد کالری دریافتی را کاهش می دهد و به سوزش سر دل نیز کمک می کند. همچنین بعد از غذا دراز نکشید، زیرا منجر به سوزش سر دل می شود.

 هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید

هنگامی که سر شما کمی بالاتر است، به دلیل نیروی جاذبه، از برگشت اسید معده جلوگیری می شود و نمی تواند وارد مری شود.

داروهای گیاهی

دمنوش‌های گیاهی خاصی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای درمان رفلاکس معده استفاده کرد. چای بابونه برای رفلاکس اسید عالی است. به غیر از این، شیرین بیان و گل ختمی نیز به رفلاکس معده کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان