سکته های زمستانی را جدی بگیرید + علائم و پیشگیری

خط سلامت: سکته قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی به دلیل هوای سرد از عارضه های شایع هستند. موارد سکته قلبی در سطح جهانی در حال افزایش است.

 سکته های زمستانی را جدی بگیرید + علائم و پیشگیری

سکته قلبی و بیماری های قلبی عروقی به گفته متخصصان پزشکی در فصل زمستان شیوع بیشتری دارد. دلایل و عوامل متعددی وجود دارد که باعث افزایش موارد سکته قلبی در زمستان می شود.

به گزارش خط سلامت پیروی از برخی نکات مربوط به سبک زندگی به کاهش خطر سکته قلبی کمک می کند.

سکته قلبی در زمستان

سکته قلبی در زمستان به این دلیل شایع است که سرما رگ های خونی و عروق کرونر را منقبض می کند، که مستقیماً بر نحوه جریان خون در سراسر بدن تأثیر می گذارد. در زمستان افراد به دلیل دمای پایین کمتر به فعالیت های بدنی می پردازند.

دلایل بروز سکته قلبی در زمستان

در زمستان با سرد شدن هوا عارضه های زیر بیشتر دیده می شوند:

افزایش فشار خون

مطالعه ای نشان می دهد هوای سرد منجر به افزایش فشار خون و سایر خطرات مرتبط با سلامت قلب می شود  . احتمال سکته قلبی در هوای سرد نسبت به هر زمان دیگری بسیار بیشتر است. در سرما، رگ‌های خونی منقبض می‌شوند و این باعث افزایش فشار خون می‌شود. به نوبه خود، این فشار اضافی بر قلب وارد می کند به خصوص، اگر از قبل بیماری قلبی عروقی داشته باشید، این استرس و فشار اضافی روی قلب منجر به حمله قلبی می شود.

خستگی

در هوای سرد، بدن برای حفظ دمای مناسب نیاز به تلاش زیادی دارد. در حین انجام این کار، انرژی و منابع را از سیستم های دیگر مانند سیستم قلبی عروقی می گیرد و این چیزی است که سلامت قلب شما را دچار مشکل می کند.

فراوانی سکته های مغزی

مطالعه ای به این واقعیت اشاره می کند که سکته های مغزی ناشی از لخته شدن خون، که توسط بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تجربه می شود، بیشتر در طول زمستان اتفاق می افتد.

عفونت های تنفسی

در طول زمستان، افراد بیشتر دچار عفونت های تنفسی مانند آنفولانزا و ذات الریه می شوند. این بیماری های تنفسی منجر به فشار بیشتر بر قلب می شود. بنابراین اگر قبلاً سلامت قلبی عروقی شما به خطر افتاده است، وضعیت شما را بدترمی کند. همچنین، پاسخ التهابی ناشی از عفونت‌ها منجر به ایجاد پلاک‌های شریانی می شود و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

 سبک زندگی

افراد در فصل زمستان تغییرات زیادی در سبک زندگی ایجاد می کنند و فعالیت بدنی خود را کاهش می دهند و در نهایت وزن اضافه می کنند.

 قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید

افراد در ماه های زمستان زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند و این امر باعث کاهش سطح ویتامین D می شود و شانس حمله قلبی افزایش می یابد.

راهکار های جلوگیری از سکته قلبی در زمستان

 سبک زندگی سالم

اگر قبلاً از بیماری های قلبی رنج می برید، در این دوران در معرض خطر بسیار بیشتری برای حمله قلبی هستید. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید سبک زندگی شما بر سلامت قلب شما تأثیر منفی نمی گذارد. در این مدت خوب بخوابید، خوب غذا بخورید و استرس خود را به طور موثر مدیریت کنید.

مراقبت های پزشکی فوری

هیچ چیز را ساده نگیرید اگر علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا خستگی را تجربه کنید مراجعه به پزشک ضروری است، زیرا مداخله زودهنگام به طور قابل توجهی نتایج را بهبود می بخشد.

گرم نگه داشتن بدن

بسیار مهم است که مطمئن شوید در هنگام سرما گرم هستید و به خوبی پوشش دارید. سعی کنید از پوشش های ضد باد و ضد آب استفاده کنید تا از حفظ گرمای بدن اطمینان حاصل شود. این کار به شما کمک می کند تا گرم بمانید

پیشگیری، به جای درمان

در طول ماه های سردتر، مهم است که تا آنجا که می توانید از بیمار شدن جلوگیری کنید. اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از سلامت قلب و عروق به کاهش بروز حملات قلبی در ماه های سردتر کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان