نوین ترین درمان برای حل مشکلات مثانه در بیماران ام اس

خط سلامت: بیماری ام اس از بیماری های خود ایمنی است که مشکلات مثانه را به همراه دارد.

نوین ترین درمان برای حل مشکلات مثانه در بیماران ام اس

بیماری ام اس باعث ایجاد مشکلات مثانه می شود.

به گزارش خط سلامت بیماری ام اس زنان را بیشتر از مردان درگیر می کند، اما مشکلات مثانه در همه بیماران ام اس وجود دارد. یک کارآزمایی بالینی کوچک در تگزاس در حال آزمایش است که یک روش غیرتهاجمی تحریک مغناطیسی مغز علائم بیش فعال مثانه را در بزرگسالان مبتلا به MS کاهش می دهد.

ام اس و مشکلات مثانه

بیماری ام اس باعث می شود حداقل 4 نفر از هر 5 نوعی اختلال عملکرد مثانه را تجربه کنند. برای این مطالعه، تیم دانشمندان به دنبال این بودند که تحقیقات قبلی خود را در مورد عملکرد دستگاه ادراری تحتانی در زنان ایجاد کنند.

بیماری ام اس و مشکلات مثانه

همه افراد مبتلا به ام اس مثانه بیش فعال نوروژنیک یا NOAB را تجربه می کنند، یک وضعیت عصبی که با تکرر ادرار ، یا تمایل فوری به ادرار کردن، با یا بدون از دست دادن کنترل مثانه، شناخته شده به عنوان بی اختیاری، مشخص می شود.

تحریک عصب پا و درمان مشکلات مثانه

خط اول درمان برای مثانه بیش فعال شامل تمرین مثانه، تمرین عضلات کف لگن و تنظیم مصرف مایعات است. از داروها نیز استفاده می شود، اما خطرات عوارض جانبی را به همراه دارند و برای بیماران اثربخشی متوسطی دارند.

یک رویکرد جایگزین، تحریک مغناطیسی غیر تهاجمی تکراری ترانس کرانیال است که از نقش تنظیمی مغز در عملکرد مثانه بهره می برد. rTMS شامل قرار دادن یک سیم پیچ الکتریکی در نزدیکی پوست سر برای رساندن پالس های مغناطیسی به مناطق خاص مغز، با هدف تعدیل فعالیت سلول های عصبی است.

چند سال پیش، یک تیم موسسه تحقیقاتی بیمارستان متدیست، یک مطالعه آزمایشی انجام داد که rTMS را در 10 زن مبتلا به ام اس که در تخلیه مثانه خود مشکل داشتند، که منجر به احتباس ادرار می شد، آزمایش کرد.

داده‌های این کارآزمایی که در سال 2022 تکمیل شد، نشان داد که rTMS باعث افزایش فعال‌سازی در نواحی مغز می‌شود که شامل شروع ادرار می‌شود. احتباس ادرار در مثانه در بین شرکت کنندگان به طور قابل توجهی کاهش یافت. علاوه بر این، این بیماران تحت درمان بهبود قابل توجهی در علائم تخلیه مثانه گزارش کردند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان