پروتئین حیوانی برای کاهش وزن بهتر است یا پروتئین گیاهی ؟

خط سلامت: پروتئین ها نقش عمده ای در مدیریت وزن و سلامت کلی افراد دارد. اولویت دادن به پروتئین در یک رژیم غذایی متعادل برای مدیریت وزن مفید است.

پروتئین حیوانی برای کاهش وزن بهتر است یا پروتئین گیاهی ؟

پروتئین گیاهی اغلب حاوی فیبر بیشتری نسبت به پروتئین‌های حیوانی هستند که مزایای سلامتی بیشتری را به همراه داشته دارند.

به گزارش خط سلامت نوع پروتئین مصرفی نقش مهمی در مدیریت وزن دارد.

پروتئین ها و تاثیر انواع آن بر مدیریت وزن 

پروتئین برای عملکرد بدن ضروری است و می توان آن را در طیف گسترده ای از غذاها یافت . با این حال، همه منابع پروتئین به یک اندازه پروتئین ندارند.

به طور کلی، افراد می توانند پروتئین را از منابع حیوانی دریافت کنند که شامل مرغ ، ماهی و تخم مرغ است یا می توانند پروتئین را از منابع گیاهی مانند آجیل، عدس، لوبیا یا غلات کامل دریافت کنند .

اگرچه بسیاری از مردم پروتئین را با گوشت مرتبط می دانند، کارشناسان می گویند گزینه های گیاهی سالم ترین گزینه می باشد، به خصوص برای افرادی که به دنبال کاهش یا مدیریت وزن خود هستند.

داده‌ها بیش از پیش نشان می‌دهند که پروتئین گیاهی از نظر تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان به همان اندازه مؤثر است . پروتئین گیاهی در کل مزایای بیشتری نسبت به پروتئین حیوانی دارد.

نقش پروتئین در کاهش وزن

پروتئین یک راه عالی برای کمک به کاهش وزن یا مدیریت وزن است. از آنجایی که پروتئین می تواند متابولیسم فرد را بهبود بخشد، دریافت پروتئین بیشتر منجر به احساس سیری بیشتر می شود.

پروتئین به خودی خود به کاهش وزن کمک می کند، همچنین بخش مهمی از حفظ سلامت بدن است در حالی که افراد کالری دریافتی را کاهش می دهند. به طور کلی برای کاهش وزن پروتئین های گیاهی در صدر قرار می گیرند و فیبر بیشتری دارند.

به طور کلی، پروتئین های گیاهی دارای چربی های اشباع کمتری نسبت به پروتئین های حیوانی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان