6 راه برای رفع تیرگی پوست / با روش های طبیعی پوست تان را روشن کنید

خط سلامت: تیرگی آرنج و زانو، برای برخی از افراد یک دغدغه بزرگ است. مشخص شده است برخی از درمان های خانگی به رفع تیرگی آرنج و زانو کمک می کند.

6 راه برای رفع تیرگی پوست / با روش های طبیعی پوست تان را روشن کنید

تیرگی آرنج و زانو از طریق برخی درمان های خانگی کاهش می یابد.

به گزارش خط سلامت تیرگی آرنج و زانو تا حدودی طبیعی است. مشخص شده است استفاده از برخی درمان های خانگی ساده به رفع تیرگی آرنج و زانو کمک می کند و زمینه را برای داشتن پوستی یک دست فراهم می سازد.

تیرگی آرنج و زانو و درمان های خانگی

تیرگی آرنج و زانو با انجام برخی درمان های خانگی کاهش می یابد. در ادامه برخی از این درمان های خانگی را توضیح می دهیم:

استفاده از لیمو

لیمو دارای خواص سفید کننده طبیعی است که به یکنواختی رنگ پوست کمک می کند. برای رفع تیرگی آرنج و زانو، آب یک لیمو تازه را روی این نواحی بمالید، به آرامی ماساژ دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند، با آب گرم بشویید. این کار را برای چند هفته تکرار کنید و تفاوت را ببینید.

استفاده از کشک

کشک به عنوان یک مرطوب کننده خوب شناخته می شود. کشک به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند. یک قاشق چایخوری سرکه و آرد را به کشک اضافه کنید و مخلوط را به آرنج و زانو بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی آرنج و زانوهای خود قرار دهید و بعد از پنج دقیقه آبکشی کنید. این کار را یک بار در هفته به مدت دو ماه انجام دهید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا به انعطاف پذیری پوست کمک می کند. یک برگ گوشتی آلوئه ورا برش دهید و پالپ آن را روی پوست  تیره ارنج و زانو بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

روغن نارگیل

برای نرم کردن پوست خشن، مناطق آسیب دیده را با روغن نارگیل ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. هنگام آبکشی از صابون استفاده نکنید. هم چنین می توانید چند قطره آب لیمو را به روغن نارگیل اضافه کنید.

روغن زیتون

حاصل مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و شکر، یک اسکراب بسیار موثر است. شکر یک لایه بردار طبیعی است که به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و در نهایت رنگ پوست را روشن می کند. روغن زیتون به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان