اگر شانه تان درد می کند، این 2 تمرین را انجام دهید

خط سلامت: شانه ها به عنوان یکی از پرکاربردترین اعضای بدن، وظایف مختلفی را بر عهده دارند. متخصصان انجام چند ورزش ساده را برای عملکرد بهتر شانه ها پیشنهاد می کنند.

اگر شانه تان درد می کند، این 2 تمرین را انجام دهید

شانه ها به دلایل مختلفی در معرض آسیب قرار دارند. استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، احتمال بروز شانه درد را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت متخصصان عقیده دارند انجام برخی تمرینات ورزشی، احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به شانه ها ( مانند شانه درد) را کاهش می دهد.

شانه ها؛ پر کارترین مفصل بدن

شانه ها از جمله پرکاربردترین مفاصل بدن هستند که برای طیف وسیعی از حرکات طراحی شده اند. شانه اگر به طور منظم حرکت نکنند، شروع به سفت شدن می کنند.

علل سفت شدن شانه ها

برخی از علل سفت شدن شانه ها عبارت است از: شغل سنگین و کار کردن زیاد با رایانه و تلفن همراه

ورزش های مناسب برای شانه ها

جلسات روزانه تحرک شانه انعطاف پذیری و تحرک را بهبود می بخشد، تنش را کاهش می دهد و وضعیت بدن را بهبود می بخشد. این تمرین ها شامل:

زانو زدن 

روی زمین زانو بزنید در حالی که باسنتان روی پاشنه‌های تان قرار گرفته و بازوها در کنارتان قرار دارند، طوری بلند شوید که ران‌هایتان نسبت به زمین زاویه 90 درجه داشته باشد و دست‌هایتان را از جلو و بالای سرتان بالا بیاورید. کمر را به سمت زمین پایین بیاورید و بازوهاتان را با پایین بیاورید، سپس این کار را تکرار کنید.

زانو زدن با بازو 

با زانو زدن در حالت عمودی در حالی که ران‌های تان زاویه ۹۰ درجه نسبت به زمین دارند، شروع کنید، بازوها را مستقیماً در کنار خود نگه دارید. یک دست را بالای سر خود بیاورید و به طرف مقابل متمایل شوید. با بازوی دیگر تکرار کنید.

هر حرکت را به مدت 30 تا 45 ثانیه انجام دهید و بین آن 30 ثانیه استراحت کنید.

تمرینات زانو زدن را می توان در حالت ایستاده یا با یک بالشتک زیر زانو برای راحتی انجام داد. به یاد داشته باشید که فقط تا جایی که دامنه حرکتی شما اجازه می دهد حرکت کنید و از کشش بیش از حد عضلات خودداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان