این میوه پاییزی نمی گذارد حال دل تان بد شود

خط سلامت: نارنگی که به عنوان یکی از خوشمزه ترین میوه ها شناخته می شود، فواید فراوانی برای سلامتی دارد. کاربردهای درمانی این میوه محبوبیت آن را دوچندان کرده است.

این میوه پاییزی نمی گذارد حال دل تان بد شود

نارنگی به واسطه دارا بوردن ترکیبات فلانوییدی به نام نوبیلتین، به پیشگیری از دیابت کمک می کند. همچنین این میوه خوشمزه حاوی پتاسیم است که  خطر لخته شدن را خون را کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت نارنگی خواص درمانی بسیاری دارد. در بخش زیر به برخی خواص نارنگی پرداخته شده است: 

نارنگی و خواب

نارنگی برای خواب بهتر میوه مفید و ارزشمندی می باشد. 

نارنگی و سکته قلبی

نارنگی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. پتاسیم از بیماری هایی مثل لخته شدن خون جلوگیری می کند.

نارنگی و چاقی

 نارنگی یکی از بهترین انتخاب ها برای کاهش وزن است، زیرا این میوه، مانند دیگر میوه ها، حاوی مقدار زیادی فیبر است. علاوه بر آن، نارنگی حاوی ویتامینی است که از تولید کورتیزول جلوگیری می کند؛ هورمونی که باعث استرس می شود و بدن را تشویق می کند تا چربی ذخیره کند.

نارنگی و سرطان

نارنگی دارای یک ترکیب به نام لیمونویید است. طبق گفته برخی از محققان در کره، این ترکیب لیمونویید از گسترش سرطان خون و سرطان سینه جلوگیری می کند.

نارنگی و عضلات

 نارنگی یکی از میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. ثابت شده است که این ترکیب برای ماهیچه ها مفید است، زیرا رشد و بهبود ماهیچه ها را تقویت می کند. 

نارنگی و گوارش

نارنگی یکی از آبدارترین میوه ها است. مقدار زیاد آب همراه با ویتامین A نارنگی باعث می شوند  جذب مواد مغذی را از غذایی که فقط به خوردن و مرطوب نگه داشتن بخش گوارشی کمک می کنند، تشویق کند.

نارنگی و سیستم ایمنی بدن

ویتامین C نارنگی سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. با استفاده از نارنگی، احتمال ابتلا به بیماری های مختلفی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، تب و سایر علائم کاهش می یابد.

نارنگی و خلق و خو

نارنگی ارتباطی با خلق و خو افراد دارد. بوی نارنگی افراد را از احساس استرس، افسردگی و اضطراب دورمی کند. 

نارنگی و مو

مشکلی که باعث چرب شدن مو می شود، آبی است که در طول حمام مصرف می کنید. نارنگی شامل ویتامین A است که با افزایش تولید چربی، پوست سر را مرطوب می کند و همچنین با آلودگی که باعث می شود مو ضعیف تر از قبل شود، مبارزه می کند.

نارنگی و اسپاسم

تشنج نشانه خوبی برای بدن نیست.  منقبض شدن عضلات تنها به گرفتگی عضلا مربوط نیست. این مشکل می تواند در سیستم گوارشی، سیستم تنفسی و سیستم عصبی رخ دهد که موجب آسم، یبوست و سرفه می شود. اگر از روغن نارنگی استفاده کنید، آرامش بین سیستم های خود را به دست خواهید آورد و از اسپاسم بدن جلوگیری خواهد کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان