معجزه چای سبز برای زیبایی چشم ها

خط سلامت: سیاهی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که در افراد به دلایل مختلف ایجاد می شود. سیاهی زیر چشم تاثیر منفی زیادی در زیبایی و شادابی صورت دارد.

معجزه چای سبز برای زیبایی چشم ها

سیاهی زیر چشم به دلیل خواب ناکافی، استرس و سایر مسائل ایجاد می شود. 

به گزارش خط سلامت سیاهی زیر چشم به دلیل تولید بیش از حد رنگدانه تیره می باشد. 

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم در نتیجه هیپرپیگمانتاسیون ( افزایش تولید رنگدانه ها) ایجاد می شود.

رنگدانه های پوست در درجه اول به دلیل افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب، یکی از دلایل رایج افزایش تولید رنگدانه های پوست است. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می گیرد، بدن ملانین تولید می کند تا از خود در برابر اشعه های مضر دفاع کند. این مکانیسم رنگ پوست را تغییر می دهد.

تغییرات هورمونی، ژنتیک و مصرف برخی داروها خطر تولید بیش از حد رنگدانه های پوست را افزایش می دهند.

سیاهی دور چشم و درمان های خانگی

درمان های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم، عبارتند از:

 

درمان با چای سبز کیسه ای

قرار دادن چای سبز کیسه ای زیر چشم التهاب و پف را کاهش می دهد. چای سبز کیسه ای به دلیل دارا بودن فلاونوئید بالا به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش سیاهی دور چشم و کاهش رنگدانه ها کمک می کند. 

روش استفاده از چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای را دم کرده و بگذارید خنک شود. زیر هر چشم یک کیسه را قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس به آرامی کیسه ها را فشار دهید تا چای غنی از آنتی اکسیدان آزاد شود. در انتها پوست خود را مرطوب کنید.

درمان با سرکه سیب (ACV)

سرکه سیب سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که برای از بین بردن لکه ها بسیار مفید است. علاوه بر این، سرکه سیب حاوی اسید مالیک است که تولید ملانین را کاهش می دهد و به کنترل سیاهی دور چشم ناشی از هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند.

روش استفاده از سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۱ قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و آن را ترکیب کنید. این مخلوط را روی لکه های قابل مشاهده زیر چشم بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و ماسک خشک را به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس صورت خود را بشویید.

درمان با سیب زمینی

برش سیب زمینی یک درمان طبیعی برای رفع سیاهی دور چشم است.

سیب زمینی حاوی آنزیم ها و ویتامین C است که به روشن شدن لکه های تیره و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند. خاصیت اسیدی خفیف سیب زمینی، سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و باعث روشن تر شدن پوست می شود. همچنین ویتامین A، ویتامین C، نشاسته و آنزیم ها پوست را تغذیه می کند.

روش استفاده سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید و سپس به صورت خلالی برش دهید. چند قطره گلاب را روی برش های سیب زمینی بریزید و مدتی آن را روی لکه های قابل مشاهده زیر چشم بمالید. همچنین می توانید یک سیب زمینی خام را برش دهید و برش ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه زیر چشم قرار دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان