رژیم غذایی وگان و کتوژنیک چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد؟/آخرین یافته علمی را بخوانید

خط سلامت: رژیم غذایی بایدها و نبایدهای غذایی است که افراد روزانه برای مدیریت غذای مصرفی از آن استفاده می کنند.

رژیم غذایی وگان و کتوژنیک چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد؟/آخرین یافته علمی را بخوانید

رژیم غذایی وگان و کتوژنیک به سرعت بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می‌دهد پاسخ‌های ایمنی متمایزی هنگام تغییر رژیم‌های غذایی در بدن رخ می‌دهد.

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی کتو و وگان سیستم ایمنی افراد را تغییر می دهد. 

رژیم غذایی و تاثیرات بر عملکرد ایمنی

رژیم غذایی وگان و کتوژنتیک امروزه موافقان و مخالفان زیادی دارد. محققان تغییرات سریع و متمایز سیستم ایمنی را در یک مطالعه کوچک روی افرادی که به رژیم غذایی وگان یا کتوژنیک (که کتو نیز نامیده می شود) تغییر داده اند مشاهده کرده اند. دانشمندان واکنش‌های بیولوژیکی مختلف افرادی را که به‌طور متوالی رژیم‌های گیاهخواری و کتو می‌خوردند، به‌ترتیب تصادفی به مدت دو هفته تحت نظر داشتند.

آن ها دریافتند رژیم گیاهخواری باعث ایجاد پاسخ هایی مرتبط با ایمنی ذاتی - اولین خط دفاعی غیر اختصاصی بدن در برابر عوامل بیماری زا - می شود، در حالی که رژیم کتو باعث پاسخ های مرتبط با ایمنی انطباقی می شود ایمنی خاص پاتوژن که از طریق قرار گرفتن در معرض در زندگی روزمره ایجاد می شود.

تحقیقات بیشتر برای تعیین اینکه آیا این تغییرات مفید یا مضر هستند و چه تأثیری می توانند بر مداخلات تغذیه ای برای بیماری هایی مانند سرطان یا شرایط التهابی داشته باشند، مورد نیاز است.

رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات است که به طور کلی چربی بالایی دارد. رژیم گیاهخواری محصولات حیوانی را حذف می کند و تمایل به داشتن فیبر بالا و چربی کم دارد. این مطالعه توسط محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی NIH (NIAID) و موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی (NIDDK) در واحد تحقیقات بالینی متابولیک در مرکز بالینی NIH انجام شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان