اگر کارتان حوصله سر بر شده به این راهکارها توجه کنید

خط سلامت: بی حوصلگی مزمن در کار زمانی ایجاد می شود که افراد از کار خود خسته می شوند و یا دچار بی انگیزگی ناشی از انجام کار می شوند.

اگر کارتان حوصله سر بر شده به این راهکارها توجه کنید

بی حوصلگی در کار پدیده ای غیر معمول نیست. بسیاری از کارمندان در یک مقطع زمانی دچار آن می شوند و انگیزه کاری آن ها کاهش می یابد.

به گزارش خط سلامت مهارت هایی برای کاهش بی حوصلگی کارمندان وجود دارد.

بی حوصلگی مزمن در کار

بی حوصلگی مزمن در کار در مقایسه با فرسودگی شغلی همراه است که پاسخی به کار بیش از حد است. بی حوصلگی مزمن در کار موذیانه تر از فرسودگی شغلی است و ناشی از عدم چالش و کم کاری است. برخی از علائم آشکار عبارتند از نارضایتی، خستگی و تحریک پذیری. در موارد شدید، افراد حتی حملات پانیک و سایر علائم فیزیکی را تجربه می کنند.

مهارت های مقابله ای برای کاهش بی حوصلگی در کار

کارهای زیر در کاهش احساس بی حوصلگی در کار موثر هستند:

ارتباط با اطرافیان

به جای اینکه به تنهایی با این احساسات بی حوصلگی کنار بیایید، با خانواده، دوستان و همکاران مورد اعتماد خود تماس بگیرید. دریافت مشاوره از یک مشاور و روانشناس نیز مفید می باشد. علاوه بر این افکار خود را با مدیر خود در میان بگذارید. او می تواند به شما در اولویت بندی مجدد حجم کاری یا شناسایی پروژه های جدید و چالش برانگیز کمک کند.

معنایابی در کار

کار معنادار هم به نفع کارمند و هم شرکت است. کارمندانی که شغل خود را معنی دار می دانند، راضی تر، بهره ورتر و وفادارتر هستند. یافتن معنا با بی حوصلگی مقابله می کند زیرا فرد نسبت به کار خود اشتیاق بیشتری پیدا می کند.

یادگیری مهارت جدید

راه دیگر برای مبارزه با کسالت در محل کار این است که خود را از منطقه راحت خارج کنید. فهرستی از زمینه هایی که می خواهید توسعه دهید تهیه کنید و با یادگیری یک مهارت جدید خود را به چالش بکشید. هنگامی که شروع به استفاده از این شایستگی های جدید در کار کردید، اهداف بلندپروازانه تری تعیین کنید. با گذشت زمان، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به توانایی های خود به دست خواهید آورد.

کاوش فرصت های بیرونی

اگر همه چیز شکست خورد و همچنان در کار احساس بی حوصلگی می کنید، زمان آن رسیده که به دنبال موقعیت های خارجی باشید. ایجاد یک تغییر شغل می تواند برای سلامت جسمی و روانی درازمدت مفید باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان