خواص فلفل دلمه ای برای کاهش اضطراب و 7 بیماری دیگر

فلفل دلمه! فلفل دلمه ای با نام علمی Capsicum annuum از خانواده Solanaceae است. فلفل دلمه ای در آمریکا به فلفل دلمه ای، در هند شیملا میرچ و در بریتانیا به فلفل معروف است.

خواص فلفل دلمه ای برای کاهش اضطراب و 7 بیماری دیگر

فلفل دلمه ای از شمال آمریکای لاتین و مکزیک سرچشمه می گیرد و در رنگ های مختلف از سبز، قرمز، زرد و نارنجی موجود است. این گونه ها نه تنها عطر و مزه خوبی دارند، بلکه بسیار سالم نیز هستند.

به گزارش خط سلامت فلفل دلمه نه تنها از عطر و مزه خوبی برخوردار است، بلکه دارای ماده ای به نام کپسایسین، که به طور سنتی برای کاهش درد استفاده می شود.

فلفل دلمه ای چه فواید و عوارضی دارد؟

فلفل دلمه دارای ماده ای به نام کپسایسین است که استفاده از کپسایسین داخل بینی به کاهش مشکلات بینی کمک می کند. این ماده موجب کاهش علائم بینی، مانند آبریزش بینی و انسداد بینی می شود.

فلفل دلمه ای و کلسترول

دیس لیپیدمی با کاهش کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و افزایش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، کلسترول تام و تری گلیسیرید مشخص می شود. مطالعات نشان داده اند فلفل قرمز و یکی از ترکیبات مهم آن، کپسایسین، به طور بالقوه پارامترهای تغییر یافته در دیس لیپیدمی را کنترل می کند.

فلفل دلمه ای 4

فلفل دلمه ای و  گلوکز خون

فلفل دلمه ای حاوی مواد شیمیایی گیاهی مانند کپسایسین و کپسیات (آنالوگ کپسایسین) است که اثر هیپوگلیسمی (کاهش گلوکز خون) از خود نشان می دهد و کپسایسین و کپسیات ممکن است به کاهش گلوکز خون کمک کنند.

 فلفل دلمه ای و بهبود متابولیسم

فلفل دلمه ای مقدار زیادی کپسایسینوئید دارد که به بهبود متابولیسم کمک می کند. کپسایسینوئیدها به عنوان تحریک کننده اتساع عروق (افزایش جریان خون) شناخته شده اند که باعث افزایش ترموژنز (تولید گرما) می شود. افزایش ترموژنز باعث افزایش سرعت متابولیسم می شود. این نشان می دهد مصرف فلفل دلمه ای به بهبود متابولیسم کمک می کند.

فلفل دلمه ای و سرطان

کپسایسین یک فیتوکمیکال فعال زیستی است که در فلفل دلمه ای فراوان یافت می شود. کپسایسین بیان ژن را در مراحل مختلف بقای سلول های سرطانی، رگزایی و متاستاز تغییر می دهد بنابراین مصرف فلفل دلمه ای به مدیریت سرطان کمک می کند.

 فلفل دلمه ای و التیام زخم 

فلفل دلمه ای حاوی مواد شیمیایی گیاهی مانند کپسایسین و دی هیدروکاپسایسین است که به طور سنتی برای بهبود زخم استفاده می شود. فلفل دلمه ای به عنوان یک ماده ضد باکتریایی شناخته شده است.

 فلفل دلمه ای و تقویت ایمنی

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است، یک فیتوکمیکال فعال بیولوژیکی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند بنابراین مصرف منظم فلفل دلمه ای به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

فلفل دلمه ای و اضطراب

فلفل دلمه ای منبع خوبی از ویتامین B6 و منیزیم است که هر دو نقش مهمی در حفظ عملکرد طبیعی سیستم عصبی دارند. بنابراین این می تواند اضطراب را تسکین دهد و حملات پانیک را مدیریت کند. علاوه بر این منیزیم موجود در فلفل دلمه ای به کاهش تنش عضلانی ناشی از اضطراب کمک می کند. این نشان می دهد مصرف فلفل دلمه ای تأثیر مثبتی بر اضطراب دارد.

سایر کاربردهای بالقوه فلفل دلمه ای

به دلیل اثرات ضد التهابی آن، به کاهش بیماری کرون و آرتریت کمک می کند.

به تسکین درد و درد ناشی از تب زرد کمک می کند.

به مدیریت اسهال خونی و اسهال کمک می کند.

به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

باعث تسکین استرس می شود.

به مبارزه با آب مروارید کمک می کند.

به افزایش متابولیسم کمک می کند.

به مدیریت افزایش چربی بدن کمک می کند و در مدیریت چاقی استفاده شود.

چگونه از فلفل دلمه ای استفاده کنیم؟

کپسایسین موجود در فلفل دلمه ای دارای یک قدرت فوق العاده است. کپسایسین در مقادیر کم به محافظت از معده در برابر آسیب ناشی از الکل یا برخی داروها کمک می کند. این کار را احتمالاً با فعال کردن اعصاب حسی انجام می دهد که به آسیب های معده کمک می کند.

روش های استفاده از فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای را هم به صورت خام در سالاد مصرف می کنند و هم به صورت پخته در غذاهای مختلف از جمله ماکارونی، با سبزیجات دیگر و در سس فلفل استفاده می کنند.

عوارض جانبی مصرف فلفل دلمه ای

افزایش تمایل به واکنش های آلرژیک در افراد حساس.

مصرف زیاد فلفل دلمه ای می تواند منجر به درد معده و سوزش معده شود.

میزان غیر طبیعی تعریق و آبریزش بینی.

اقدامات احتیاطی با فلفل دلمه ای

مانند هر میوه و سبزی دیگر، مصرف فلفل دلمه ای در مقادیر متوسط ​​مناسب است. با این حال، در هنگام مصرف فلفل دلمه ای باید اقدامات احتیاطی کلی رعایت شود که مهمترین آنها را در ادامه مطلب بیان می کنیم

مصرف زیاد فلفل دلمه ای آلرژی را در افراد حساس افزایش می دهد. افرادی که ناراحتی معده دارند، هنگام مصرف فلفل دلمه ای، باید مراقب باشند.توصیه می شود فلفل دلمه ای قبل از استفاده به طور کامل شسته شود تا از هرگونه عفونت جلوگیری شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان