اگر داروهای ضد فشارخون ،کلسترول و اضطراب می خورید نباید این میوه را بخورید

خط سلامت: انگور خاصیت ضد سرطانی دارد. انگور باعث بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از زوال آن می شود.

اگر داروهای ضد فشارخون ،کلسترول و اضطراب می خورید نباید این میوه را بخورید

انگور دارای ترکیباتی است که بر سلامتی و در درمان بیماری های خطرناکی مانند سرطان بسیار تاثیر گذارند.

به گزارش خط سلامت انگور خواص فراوانی برای سلامت دارد. انگور حاوی رسوراترول است، ترکیبی که خواص ضد سرطانی آن ثابت شده است. عصاره هسته انگور اثرات ضد التهابی دارد و به کاهش علائم آرتریت کمک می کند. انگور فواید فراوان دیگری مانند تقویت سلامت قلب، کاهش خطر دیابت نوع ۲ و بهبود بینایی دارد.

انگور و فواید آن برای سلامتی

عملکرد شناختی

انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند رسوراترول است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به مهار تخریب عصبی کمک می کنند. همچنین جریان خون به مغز را افزایش می دهد و همراه با وجود مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم و کلسیم سلامت مغز را بهبود می بخشد.

بیماری های کبدی

انگور حاوی رسوراترول فیتوشیمیایی است که اثرات محافظتی کبدی در برابر آسیب‌های کلستاتیک، شیمیایی و الکلی دارد. علاوه بر این، رسوراترول به کاهش فیبروز و استئاتوز کبد، که از ویژگی های بیماری مزمن کبدی هستند، کمک می کند.

کلسترول

مصرف انگور به طور قابل توجهی باعث کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید می شود. کاهش کلسترول مضر به وجود پلی فنول هایی مانند رسوراترول در انگور نسبت داده می شود.

دیابت نوع دوم

انگور دارای شاخص گلیسمی پایینی است که تاثیر مثبتی بر دیابت نوع دوم دارد. انگور باعث کاهش گلوکز خون بالا، بهبود عملکرد سلول‌های بتا و محافظت در برابر از دست دادن سلول‌های بتا را به دلیل وجود پلی‌فنول‌های متعدد دارد. وجود رسوراترول نیز در انگور به مدیریت نوروپاتی دیابتی کمک می کند.

سرطان 

فعالیت ضد سرطانی انگور به علت وجود آنتی اکسیدان هایی مانند پروآنتوسیانیدین‌ها است که اثرات مهاری بر روی چند سرطان نشان می دهند.

سایر خواص

وجود محتوای فیبر و پتاسیم در انگور به ثبات فشار خون کمک می کند. انگور همچنین به دلیل داشتن ملاتونین بالا، به مدیریت بی خوابی کمک می کند.

چگونه از انگور استفاده کنیم؟

می توانید انگور را به صورت تازه، منجمد یا آب میوه در برنامه غذایی خود بگنجانید. زنان باردار و شیرده باید هنگام مصرف انگور مراقب باشند و قبل از افزودن انگور به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

انگور با چند دارو تداخل دارد که منجر به اثرات نامطلوب می شود مانند استاتین هایی که برای کاهش کلسترول استفاده می شوند، نیفدیپین برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود، داروهای رد پیوند عضو مانند سیکلوسپورین، داروهای ضد اضطراب مانند بوسپیرون، آمیودارون برای درمان ریتم غیر طبیعی قلب استفاده می شود و آنتی هیستامین ها مانند فکسوفنادین.

این تداخلات می تواند منجر به اثرات ناخواسته بر بدن می شوند و اثربخشی دارو را کاهش می دهد. همیشه باید از پزشک خود در مورد تداخل احتمالی انگور با سایر داروها مشاوره بگیرید و نسخه را به طور کامل دنبال کنید، زیرا آنها از وضعیت سلامتی شما و سایر داروهایی که مصرف می کنید مطلع هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان