با این شیوه های علمی آروغ زدن را متوقف کنید

خط سلامت: آروغ های گوگردی آروغ هایی با بوی تخم مرغ فاسد هستند که به دلیل وجود گاز سولفید هیدروژن در دستگاه گوارش ایجاد می شود.

با این شیوه های علمی آروغ زدن را متوقف کنید

آروغ های گوگردی باعث ایجاد احساس ناخوشایند و ناراحتی می شوند.

به گزارش خط سلامت آروغ های گوگردی دلایلی مانند مصرف غذاهای غنی از گوگرد، عفونت های باکتریایی، بیماری ریفلاکس معده به مری و بیماری التهابی روده دارد. چندین درمان خانگی به کاهش آروغ گوگرد کمک می کنند.

آروغ های گوگردی و تفاوت آن با آروغ معمولی

آروغ زدن زمانی اتفاق می افتد که گاز را از طریق دهان از دستگاه گوارش خود خارج می کنیم. وقتی هوا را در حین غذا خوردن یا آشامیدن می بلعیم گاز ایجاد می شود. برخی از مواد غذایی نیز هنگامی که توسط باکتری های معده تجزیه می شوند منجر به تولید گاز می شوند. این گازها شامل نیتروژن، دی اکسید کربن، اکسیژن، هیدروژن و گاهی متان است. تجمع گاز در معده یا مری به راهی برای کاهش فشار روی سیستم گوارشی نیاز دارد. این رهاسازی منجر به آروغ زدن می شود. یک فرد به طور متوسط ​​حدود ۱۴ تا ۲۳ بار در روز آروغ می زند که طبیعی است.

آروغ های گوگردی بوی بد تخم مرغ مشخصی دارند. این بو از گاز سولفید هیدروژن می آید که وقتی ترکیبات غنی از گوگرد در سیستم گوارش تجزیه می شود، ایجاد می شود. غذاهای با محتوای گوگرد بالا، عفونت های باکتریایی و بیماری های روده باعث آروغ گوگرد می شوند.

آروغ های گوگردی و دلایل آن

غذاهای غنی از گوگرد

غذاهای غنی از گوگرد در ایجاد گاز سولفید هیدروژن در سیستم گوارش ما نقش دارند. این غذاها شامل غذاهای پر پروتئین مانند مرغ، گوشت گاو، لوبیا، حبوبات و ماهی هستند. همچنین تخم مرغ، پنیر و شیر. باکتری های موجود در روده شما در طول هضم، ترکیبات گوگرد موجود در این غذاها را تجزیه می کنند. این فرآیند گاز سولفید هیدروژن تولید می کند که در نهایت باعث آروغ گوگرد می شود.

عفونت باکتریایی

عفونت هلیکوباکتر پیلوری: عفونت معده توسط باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری منجر به آروغ گوگردی می شود. این باکتری رایج در نیمی از جمعیت جهان یافت می شود. عفونت های هلیکوباکتر پیلوری باعث التهاب پوشش معده و افزایش تولید اسید می شود که منجر به آروغ گوگرد، سوزش سر دل و نفخ می شود.

رشد بیش از حد باکتری روده کوچک: این رشد غیر طبیعی هضم طبیعی را مختل می کند و منجر به آروغ گوگرد، نفخ و درد معده می شود.

بیماری رفلاکس معده: یک بیماری طولانی مدت است که با بازگشت اسید معده به مری مشخص می شود. این رفلاکس اسید با تحریک مری و تولید سولفید هیدروژن باعث سوزش سر دل، درد قفسه سینه و آروغ گوگرد می شود.

بیماری التهابی روده

بیماری کرون و کولیت اولسراتیو بیماری های التهابی روده هستند که منجر به التهاب طولانی مدت در دستگاه گوارش می شوند. آنها عملکرد طبیعی دستگاه گوارش را مختل می کنند و باعث آروغ گوگرد، درد معده و اسهال می شوند.

بافت های ملتهب در دستگاه گوارش مانع از جذب مواد مغذی شده و تعادل باکتری های روده را به هم می زند. این عدم تعادل باعث تولید گاز سولفید هیدروژن می شود که منجر به آروغ گوگرد می شود.

عدم تحمل غذایی

عدم تحمل لاکتوز یا ناتوانی بدن در هضم لاکتوز: این قند موجود در محصولات لبنی است. لاکتوز هضم نشده در روده باعث تولید گاز، درد معده و آروغ گوگرد می شود.

سوء جذب فروکتوز: این قند در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. درست مانند عدم تحمل لاکتوز، فروکتوز هضم نشده منجر به افزایش تولید گاز و آروغ گوگرد می شود.

سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال عملکردی دستگاه گوارش است که با درد معده، نفخ و تغییر در حرکات روده همراه است. عدم تعادل در باکتری های روده و انقباضات نامنظم در عضلات روده، که در بیماران سندرم روده تحریک پذیر شایع است که منجر به ایجاد گاز سولفید هیدروژن شود.

دلایل دیگری نیز مانند مسمومیت غذایی، فشار، اضطراب و بارداری نیز در آروغ های گوگردی تاثیر گذارند.

آروغ های گوگردی و درمان های خانگی

نوشیدن آب

نوشیدن آب کافی به کاهش آروغ زدن، از بین بردن بوی بد دهان صبحگاهی و بهبود سلامت کلی فرد کمک می کند.

عسل مانوکا

عسل مانوکا یک عسل است که از خانواده درخت چای برداشت می شود و به تسکین علائم گوارشی و از بین بردن باکتری های عفونی در روده کمک می کند.

سرکه سیب

از سرکه سیب برای کمک به تعادل سیستم گوارشی و کاهش علائم اختلالات گوارشی استفاده می کنند. اسید استیک موجود در سرکه به جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری های روده کمک می کند.

نوشیدنی های گازدار را محدود کنید

کاهش نوشیدنی های گازدار، از جمله نوشابه و آب گازدار، به کاهش آروغ های گوگردی کمک می کند.

از غذاهای شیرین پرهیز کنید

شکر یکی دیگر از عوامل آروغ های گوگردی است زیرا باکتری های روده را تغذیه می کند که باعث ایجاد گاز سولفید می شود.

از خوردن وعده های غذایی حجیم خودداری کنید

انتشار گازهای گوگرد در نتیجه تجزیه یک وعده غذایی بزرگ یا غنی از پروتئین توسط دستگاه گوارش می باشد. کاهش حجم غذا یا آهسته غذا خوردن به کاهش این مشکلات گوارشی کمک می کند.

از غذاهای حاوی مواد نگهدارنده پرهیز کنید

غذاهای فرآوری شده حاوی مواد نگهدارنده بالایی هستند که شامل غذاهای بسته بندی شده، کنسروها یا فست فودها می باشند. سطح بالای مواد نگهدارنده علائم گوارشی و آروغ گوگرد را بدتر می کند. حذف غذاهای فرآوری شده از رژیم غذایی به بهبود سیستم گوارش کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص ضد التهابی و تقویت کننده هضم شناخته شده است. استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی هضم را بهبود می بخشد و به کاهش تولید گاز کمک می کند و باعث کاهش آروغ های گوگردی می شود.

 زردچوبه را به عنوان طعم دهنده به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به هضم غذا و پاکسازی بدن کمک می کند. نوشیدن چای سبز با کمک به هضم بهتر آروغ های گوگرد را کاهش می دهد.

روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را روی هضم خود داشته باشید.

دمنوش های گیاهی

چای های گیاهی مانند رازیانه، زیره، بادیان، زیره و زنجبیل از دیرباز برای کمک به مدیریت مشکلات گوارشی و گاز معده استفاده می شوند. گنجاندن این دمنوش ها در برنامه روزمره به هضم غذا و کاهش آروغ گوگرد کمک می کند.

این گیاهان برای افزایش تولید آنزیم های گوارشی و تسکین روده مفید هستند. این امر تشکیل گاز و آروغ های گوگردی را کاهش می دهد.

آروغ های گوگردی و دارو های بدون نسخه

آنتی اسیدها

آنتی اسیدها با خنثی کردن اسید معده کمک می کنند. این باعث تسکین سوزش سر دل و آروغ گوگرد می شود.

اگر مکرر آروغ گوگرد همراه با سوزش سر دل یا مشکلات گوارشی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها حاوی باکتری های مفیدی هستند که تعادل فلور روده سالم را تقویت می کنند که به بهبود هضم و کاهش تولید آروغ گاز و گوگرد کمک می کند.

داروهای تسکین دهنده گاز

داروهای تسکین دهنده گاز با اتصال حباب های گاز به یکدیگر عمل می کنند. این کار به آنها اجازه می دهد سریعتر از سیستم روده عبور کنند و آروغ های گوگردی را کاهش دهند.

آروغ های گوگردی و پیشگیری از آن

اصلاحات غذایی

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید: برای کاهش احتمال آروغ گوگرد، غذاهای غنی از گوگرد را از رژیم غذایی خود حذف یا حذف کنید، مانند: غذاهای پر پروتئین مانند مرغ، ماهی و گوشت گاو، تخم مرغ، پنیر و شیر.

غذاهایی که باید مصرف کنید: غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این غذا ها هضم را بهبود می بخشد و تولید گاز را کاهش می دهد.

تغییر سبک زندگی

غذای خود را خوب بجوید و آهسته بخورید. این کار هوای بلعیده شده را کاهش می دهد و هضم غذا را تقویت می کند.

نوشیدن آب زیاد در طول روز به دفع باکتری ها و مواد مضر از سیستم گوارش شما کمک می کند.

تمرینات منظم و روش های مدیریت استرس مانند یوگا و مدیتیشن هضم سالمی را حفظ می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر بیش از سه بار در هفته آروغ مداوم داشته باشید و با علائم دیگری مانند درد معده، اسهال یا استفراغ همراه باشد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. آنها معاینه و تشخیص مناسب را انجام خواهند داد.

نتیجه

آروغ های گوگردی به دلیل بوی بدشان یک وضعیت ناراحت کننده و از نظر اجتماعی ناخوشایند هستند. درک علل و یافتن درمان های مناسب کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. درمان‌های خانگی ساده، تغییر رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی به مدیریت و پیشگیری از این رویدادهای ناخوشایند کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان