این 921 ماده شیمیایی عامل سرطان سینه است/دانشمندان امریکایی لیست دادند

خط سلامت: سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در زنان است. عواملی مانند وراثت، محیط و رژیم غذایی در ابتلا به این سرطان نقش دارند.

این 921 ماده شیمیایی عامل سرطان سینه است/دانشمندان امریکایی لیست دادند

سرطان سینه زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بافت سینه خارج از کنترل رشد می‌کنند. بسیاری از عوامل خطر مرتبط با این بیماری، قرار گرفتن بیش از حد در معرض استروژن، پروژسترون و اختلالات هورمونی است.

به گزارش خط سلامت برخی مواد غذایی ریسک ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

سرطان سینه و رژیم غذایی

سرطان سینه با رژیم غذایی افراد مرتبط است. دانشمندان هشدار داده اند که محصولات مصرفی رایج حاوی صدها ماده شیمیایی می باشد که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. در حالی که برخی از مواد شیمیایی به طور مستقیم باعث ایجاد سرطان می شوند، بسیاری دیگر به طور غیرمستقیم با افزایش حساسیت بدن به ایجاد و رشد تومورهای خاص، سرطان را ترویج می کنند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، سرطان سینه دومین سرطان شایع در بین زنان در ایالات متحده است که حدود 240000 زن و 2100 مرد را مبتلا می کند. از این تعداد، تقریباً 42000 زن و 500 مرد هر ساله بر اثر این بیماری در سراسر ایالات متحده جان خود را از دست می دهند.

سرطان سینه و مواد شیمیایی

نشان داده شده است مواد شیمیایی مصنوعی متعددی هورمون‌ها را مختل می‌کنند و تأثیرات بالقوه‌ای بر خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

در یک مطالعه جدید در مجله چشم انداز سلامت محیطی آمریکا منتشر شد محققان در مجموع 921 ماده شیمیایی را شناسایی کردند که به طور بالقوه باعث پیشرفت سرطان سینه می شوند که 90 درصد یا 829 مورد از آن ها معمولاً در محصولات مصرفی، غذا، نوشیدنی، آفت‌کش‌ها، داروها و محل کار گنجانده می‌شوند.

این مطالعه جدید نقشه راهی را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا به سرعت مواد شیمیایی را که به سرطان سینه کمک می کنند، علامت‌گذاری کنند تا از استفاده آن ها در محصولات مصرفی جلوگیری کنند و جایگزین‌های ایمن‌تری پیدا کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان