5 ماسک طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت

خط سلامت: از بین بردن موهای زائد برای زنان و مردان به یک دغدغه تبدیل شده است. راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد مثل اصلاح با تیغ و ژیلت و لیزر وجود دارد.

5 ماسک طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت

از بین بردن موهای زائد به روش خانگی یک راه بی خطر ،آسان و در دسترس است. از بین بردن موهای زائد به روش خانگی برای پوست نیز مناسب تر است.

به گزارش خط سلامت روش های خانگی از بین بردن موهای زائد در این مطلب آورده شده است.

از بین بردن موهای زائد به روش خانگی

از بین بردن موهای زائد به روش خانگی با استفاده از محصولات طبیعی و در دسترس صورت می گیرد و به حفظ لطافت پوست کمک می کند. روش های خانگی زیر برای از بین بردن موهای زائد پیشنها می شود:

شکر و آبلیمو

باید دو قاشق غذاخوری شکر و آب لیمو را با 35 میلی لیتر آب مخلوط کنید. مخلوط را حرارت دهید تا شروع به جوشیدن کند. سپس بگذارید خنک شود. آن را روی نواحی لازم بمالید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید و با حرکات دایره ای مالش دهید.

لیمو و عسل

با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری شکر و آب لیمو شروع کنید. مخلوط را حدود سه دقیقه حرارت دهید و به آرامی آب را هم بزنید تا اگر خیلی غلیظ بود رقیق تر شود. وقتی خمیر خنک شد، آن را روی نواحی بمالید. این مانند موم طبیعی است، بنابراین از یک نوار موم استفاده کنید و موها را در جهت مخالف رشد آن بیرون بکشید.

سفیده تخم مرغ و آرد برنج

در یک کاسه، یک سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چایخوری آرد برنج را بریزید. آن ها را خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود، آن را روی نواحی دارای موهای زائد صورت بمالید سپس اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه خشک شود. ماسک خشک شده را به آرامی در جهت مخالف رشد مو جدا کنید سپس با آب بشویید.

 بلغور جو دوسر و موز

دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر که یک لایه بردار طبیعی موثر است را با یک موز رسیده مخلوط کنید و این خمیر را با حرکات دایره ای روی نواحی آسیب دیده بمالید. ماساژ را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید و صورت را به آرامی با آب بشویید.

 پاپایا و زردچوبه

پاپایا دارای آنزیمی به نام پاپائین است که به تجزیه فولیکول های مو و مهار رشد مو کمک می کند. برای تهیه خمیر پاپایا و زردچوبه، پالپ پاپایا را با کمی پودر زردچوبه مخلوط کرده و روی صورت بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

قبل از استفاده از این ایده های طبیعی رفع موهای زائد صورت، یک تست انجام دهید تا از واکنش های پوستی و حساسیت جلوگیری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان