بهترین رژیم غذایی برای افرادی که صورت چاق دارند +4 تمرین که صورتتان را استخوانی می کند

خط سلامت: چاقی صورت یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم ها با آن درگیر هستند.

بهترین رژیم غذایی برای افرادی که صورت چاق دارند +4 تمرین که صورتتان را استخوانی می کند

چاقی صورت فرم صورت را به صورت پف کرده نشان می دهد.

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای کاهش چاقی صورت وجود دارد.

چاقی صورت

چاقی صورت وجود چربی در صورت است. از بین بردن چربی صورت ممکن است سخت باشد. با این حال، یک رژیم غذایی متعادل و مصرف کمتر نمک به کاهش آن کمک می کند.

بهترین رژیم غذایی برای چاقی صورت

افرادی که شاخص توده بدنی بالاتری دارند یا افراد چاق بیشتر در معرض رسوب چربی در صورت هستند. موثرترین استراتژی برای کاهش چربی صورت شامل حفظ وزن کلی سالم از طریق تغییر سبک زندگی است، به ویژه برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالاتر یا چاقی هستند. انتخاب یک رژیم غذایی متعادل که شامل چربی‌های با کیفیت خوب از منابعی مانند چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع برای حمایت از مدیریت وزن باشد، بهترین گزینه است.

دلایل سرسختی چاقی صورت

ماهیچه های صورت اغلب در حین ورزش درگیر نمی شوند. این مسئله منجر به استفاده ناکافی از بافت چربی صورت برای انرژی می شود و هدف قرار دادن این ناحیه خاص را دشوار می کند. در واقع، جویدن آدامس راهی عالی برای کاهش چربی صورت می باشد .

دلیل ایجاد چاقی صورت و تمرینات موثر

رسوب بافت چربی صورت تحت تاثیر افزایش سن، عوامل ژنتیکی مانند ساختار استخوان، شرایط پزشکی مانند سندرم کوشینگ و کم کاری تیروئید و همچنین استفاده از استروئیدها قرار دارد. برای از بین بردن چاقی صورت برنامه های روزانه زیر کمک کننده هستد:

تمرینات متمرکز فک

مدیریت وزن با تمرینات قبلی معمول با توجه ویژه به خط فک به کاهش چربی صورت کمک می کند.

یک رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات است، سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و پلی فنول ها است. این ماده ها برای از بین بردن چربی صورت عالی است.

هیدراتاسیون کافی

اطمینان از نوشیدن آب کافی برای چربی صورت نیز معجزه می کند. آب سموم را از بین می برد و از احتباس آب جلوگیری می کند و تعادل الکترولیت را در بدن حفظ می کند.

 مواد غذایی غنی از فیبر

یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی صورت، افزایش مصرف فیبر است. فیبر به افراد کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانند و در نهایت کمتر غذا بخورند.

پرهیزات برای کاهش چاقی صورت

پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم

غذاهای ناسالم یا غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. این مسئله به افزایش چربی نه تنها در بدن، بلکه در صورت نیز کمک می کند. 

«سه ماده سفید» را محدود کنید

سه سفیده - شکر، نمک و آرد نباید در مقادیر زیاد مصرف شوند. این ها باعث می شود بدن آب را در خود نگه دارد که به نوبه خود منجر به تورم در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت می شود.

پرهیز از مصرف نوشابه گازدار

نوشیدنی های گازدار و الکل منجر به کم آبی بدن می شود و این باعث می شود بدن آب را حفظ کند. احتباس آب می تواند روی صورت نیز اتفاق بیفتد.

 کم خوابی

همچنین نخوابیدن کافی  منجر به چاق شدن صورت می شود. اگر خوب نمی خوابید، این مسئله متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، این امر منجر به خوردن بیشتر و افزایش وزن، حتی روی صورت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان