این 6 نکته نمی گذارد پوست تان پیر شود

خط سلامت: پوست سالم و درخشان یکی از معیارهای اصلی زیبایی است. برای داشتن پوست سالم در سنین بالای 40 سالگی رعایت چند نکته ضروری است.

این 6 نکته نمی گذارد پوست تان پیر شود

پوست سالم و درخشان یکی از مشخصه های زیبایی است. زنان پس از 40 سالگی همچنان می توانند با رعایت یک روتین پوستی ساده از پوست خود در برابر چین و چروک و آثار پیری محافظت کنند.

پوست سالم و درخشان پس از 40 سالگی

به گزارش خط سلامت پوست سالم و درخشان با رعایت چند نکته ساده قابل دستیابی است. پس از 40 سالگی، پوست به دلیل عواملی مانند تغییرات هورمونی، آسیب ناشی از نور خورشید و کاهش تولید کلاژن دچار تغییرات قابل توجهی می شود. رعایت نکاتی که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم، به حفظ طراوات پوست در زنان بالای 40 سال کمک می کند.

پاکسازی ملایم پوست

پاکسازی پوست از آلودگی های روزمره، اولین قدم برای داشتن پوستی سالم است.

استفاده از یک پاک کننده ملایم که چربی طبیعی پوست را از بین نبرد و تعادل pH پوست را مختل نکند، گزینه مناسبی برای پاکسازی است.

می توانید صورت خود را دو بار در روز بشویید و سپس با استفاد از یک کرم آب رسان حاوی اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت پوست کمک کنید.

روتین ضد پیری

استفاده از رتینول( ماده مشتق شده از ویتامین A)، به بهبود بافت، کاهش چین و چروک و تولید کلاژن کمک می کند.

برای استفاده از رتینول از غلظت کم شروع کنید و به تدریج مقدار مصرفی را افزایش دهید تا حساسیت احتمالی را به حداقل برسانید.

همچنین استفاده از ویتامین C به بهبود خاصیت ارتجاعی، کاهش رنگدانه و افزایش درخشندگی پوست کمک می کند.

نوشیدن آب

با نوشیدن آب، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی اکسیدان، ورزش منظم، مدیریت سطوح استرس و خواب باکیفیت سلامت پوست تقویت می شود.

مراقبت از چشم ها

پوست لطیف اطراف چشم مستعد خطوط ریز، چین و چروک و پف است. به دنبال کرم یا سرم دور چشم حاوی پپتید، اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان باشید تا از چین و چروک اطراف چشم پیشگیری کنید.

برای استفاده از کرم دور چشم، به آرامی محصول را با انگشت حلقه خود دور چشم بمالید و در امتداد استخوان اربیتال ضربه بزنید. این کار را صبح و شب انجام دهید. 

مرطوب کردن و آبرسانی پوست

آبرسانی برای جوانسازی پوست بسیار مهم است. مرطوب کننده ای با ترکیبات آبرسان مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین یا روغن های طبیعی مانند آرگان یا جوجوبا انتخاب کنید. 

استفاده از ضد آفتاب

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار مهم است. علاوه بر ضد آفتاب، استفاده از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی به محافظت بیشتر از صورت و ناحیه ظریف چشم کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان