فواید اعجاب انگیز چغندر بر دیابت / این یافته ها را هرگز نخوانده اید

خط سلامتک چغندر سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و نیترات است . چغندر به کاهش سطح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین کمک می کند.

فواید اعجاب انگیز چغندر بر دیابت / این یافته ها را هرگز نخوانده اید

چغندر می تواند به کاهش التهاب و کاهش فشار خون کمک کند.اجزای چغندر اثرات مثبتی بر سلامت کلیه و کاهش خطر آسیب عصبی دارد.

به گزارش خط سلامت ترکیب چغندر در یک رژیم غذایی متعادل می تواند به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

چغندر  و دیابت 

دیابت یک مشکل سلامتی طولانی مدت است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مدیریت آن معمولاً شامل استفاده از داروها همراه با تغییر سبک زندگی است. در عین حال، جستجوی گسترده ای برای راه های طبیعی برای رسیدگی به آن وجود دارد. مردم به فواید غذاهایی مانند چغندر نگاه می کنند. این سبزی ریشه ای غنی از مواد مغذی است و به خاطر فواید احتمالی آن در افراد مبتلا به دیابت، چشمان جهان سلامت را به خود جلب می کند. 

چغندر برای دیابت مفید است؟

مصرف چغندر باعث کاهش سطح هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. 

مصرف مکمل چغندر باعث بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. 

مصرف مکمل چغندر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در بیماران دیابتی می شود. 

آب چغندر عملکرد اندوتلیال را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.

مصرف چغندر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد دیابتی کاهش می دهد. 

آب چغندر باعث افزایش عملکرد ورزشی و کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش در افراد دیابتی می شود. 

چغندر+دیابت

چه چیزی چغندر را مفید می کند؟

چغندر یا چغندر یک سبزی بسیار سالم است. آنها به دلیل رنگ قرمز روشن خود شناخته شده اند. و آنها ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. 

ارزش تغذیه ای

چغندر کالری کمی دارد، اما سرشار از مواد مغذی کلیدی است. چغندر دارای فیبر، فولات، منگنز، پتاسیم، آهن و ویتامین C است. که نقش مهمی در حفظ سلامتی ما دارند. آنها به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کنند.

منبع غنی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از بدن ما در برابر اثرات مضر محافظت می کنند. آنها با چیزی به نام استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند. آنها آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را متوقف می کنند. این مولکول های ناپایدار می توانند به سلول ها و بافت ها آسیب برسانند. چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله بتالین است. بتالین ها به چغندر رنگ قوی می دهند. آنها همچنین با التهاب مبارزه می کنند.

وجود نیترات

چغندر دارای مقدار زیادی نیترات غذایی است. بدن ما این مواد را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. اکسید نیتریک به گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد چغندر به کاهش فشار خون کمک می کند. حتی می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و خطر مشکلات مرتبط با دیابت را کاهش دهد.

چغندر چگونه بر قند خون و انسولین تأثیر می گذارد

برای کسانی که به دنبال کنترل دیابت هستند، مهم است که بدانند آیا چغندر بر قند خون و انسولین تأثیر می گذارد یا خیر. بیایید ببینیم مطالعات علمی در این مورد چه می گویند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد نوشیدن روزانه 225 میلی لیتر آب چغندر سطح قند خون ناشتا را کاهش می دهد. همچنین سطح هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) را کاهش داد. این نشان دهنده کنترل بهتر قند خون است.

نقش فیبر غذایی در مدیریت قند خون

چغندر منبع قوی فیبر غذایی است. این کلید برای حفظ سطح قند خون سالم است. فیبر می تواند هضم و جذب کربوهیدرات ها را کند کند. این باعث افزایش آهسته تر قند خون بعد از غذا می شود. این می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا سطح قند خون خود را بهتر کنترل کنند و از پرش و افت ناگهانی جلوگیری کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان