فکر می کنید سرکه سیب موجب کاهش وزن می شود؟ + نظر 2 متخصص امریکایی

خط سلامت: سرکه سیب طبق نظر کارشناسان تغذیه مختلف تاثیرات مختلفی بر کاهش وزن دارد.

فکر می کنید سرکه سیب موجب کاهش وزن می شود؟ + نظر 2 متخصص امریکایی

سرکه سیب (ACV) توسط برخی افراد به عنوان یک اکسیر کاهش وزن طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد

به گزارش خط سلامت دیدگاه‌های متنوعی توسط متخصصان تغذیه در خصوص موارد مصرف سرکه سیب وجود دارد.

سرکه سیب و کاهش وزن

سرکه سیب و تاثیر آن در کاهش وزن غیر قابل انکار است. سرکه سیب باعث سرکوب اشتها و افزایش سرعت متابولیسم می شود. برخی از کارشناسان به شواهد علمی در تأیید استفاده از سرکه سیب اشاره می کنند، در حالی که برخی دیگر بر نیاز به تحقیقات دقیق تر برای اثبات این ادعاها تأکید می کنند:

نظر متخصص 1: فواید سرکه سیب برای کاهش وزن

اولین متخصص دکتر جین اسمیت - Dr. Jane Smith- متخصص تغذیه مشهور، با تمرکز بر درمان های طبیعی کاهش وزن است. دکتر اسمیت از گنجاندن سرکه سیب در استراتژی های کاهش وزن حمایت می کند و مزایای چندوجهی آن را که توسط شواهد علمی پشتیبانی می شود را برجسته می کند. 

به گفته دکتر اسمیت، یکی از راه‌هایی که سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند، سرکوب اشتها است. مطالعه‌ای که در مجله غذاهای کاربردی منتشر شد نشان داد افرادی که سرکه را همراه با وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنند احساس سیری بیشتری داشتند و کالری دریافتی در کل روز را کاهش دادند. این اثر را می توان به اسید استیک موجود در سرکه سیب نسبت داد که تخلیه معده را کند می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند و میل به پرخوری را کاهش می دهد.

نظر متخصص 2: شک و تردید در مورد سرکه سیب برای کاهش وزن

برخلاف نظرات مثبت برخی، دکتر مایکل جانسون- Dr. Michael Johnson- متخصص تغذیه بالینی با تجربه گسترده در مدیریت وزن، نسبت به اثربخشی سرکه سیب برای کاهش وزن تردید دارد . دیدگاه او بر اساس نیاز به شواهد علمی جامع تر و قطعی تر است.

دکتر جانسون اشاره می کند در حالی که مطالعاتی وجود دارد مزایای سرکه سیب را نشان می دهد، بسیاری از آن ها در مقیاس کوچک هستند یا در طراحی خود محدودیت هایی دارند. او بر نیاز به آزمایش‌های بزرگ‌تر و دقیق‌تر برای تعیین قطعی نقش سرکه سیب در کاهش وزن تأکید می‌کند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند اسید استیک موجود در سرکه سیب با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند، دکتر جانسون استدلال می‌کند که این اثرات ممکن است جزئی باشند و به اندازه کافی مهم نباشند که در غیاب سایر تنظیمات سبک زندگی، کاهش وزن قابل توجهی ایجاد کنند.

دیدگاه دکتر جانسون بیانگر دیدگاهی محتاطانه و انتقادی در مورد استفاده از سرکه سیب در کاهش وزن است . او از یک رویکرد مبتنی بر شواهد بیشتر حمایت می‌کند و بر اهمیت تغییرات جامع سبک زندگی بر تکیه بر هر مکمل غذایی تکی تأکید می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان