حوادث و ایست قلبی در زمستان بیشتر می شود!/دلایل علمی که نمی دانید

خط سلامت: حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی، نارسایی قلبی و آریتمی در زمستان بیشتر است.

حوادث و ایست قلبی در زمستان بیشتر می شود!/دلایل علمی که نمی دانید

حوادث قلبی در زمستان چرا بیشتر اتفاق می افتد؟

 به گزارش خط سلامت در زمستان، قلب سخت تر کار می کند تا دمای بدن سالم را حفظ کند.

کم آبی می تواند به طور قابل توجهی بر قلب تأثیر بگذارد.

حوادث قلبی در زمستان

افراد مبتلا به مشکلات قلبی در زمستان بیشتر باید مراقب باشند. اگرچه مواردی از مشکلات قلبی در طول سال مشاهده می‌شود، اما کارشناسان هشدار می‌دهند در ماه‌های سرد، حملات قلبی و سکته‌های مغزی افزایش می‌یابد.

مطالعات متعدد حاکی از افزایش حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی، نارسایی قلبی و آریتمی در این دوران است. جدای از کاهش ناگهانی دما، استرس و فعالیت بدنی بیش از حد قلب را تحت فشار قرار می دهد .

حوادث قلبی و سردی هوا

با سردتر شدن هوا، بدن و قلب برای حفظ دمای بدن باید سخت‌تر کار کنند. وقتی دما کاهش می‌یابد، فیزیولوژی بدن تغییر می‌کند تا گرم بماند. دمای پایین سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می‌کند و ترشح کاتکولامین را افزایش می‌دهد و منجر به ایجاد گرفتکی در رگ‌های خونی می‌شود.

دکتر ویدیا سوراتکال-Vidya_Suratkal-، متخصص قلب در بیمارستان لیلااتی گفت: انقباض، ضربان قلب بالاتر، افزایش فشار خون و سطح کلسترول و افزایش خطر لخته شدن خون در زمستان بیشتر است.

ایست قلبی

حوادث قلبی و بیماری های قلبی فرد

دکتر سوراتکل گفت افرادی که از قبل بیماری قلبی دارند و فشار خون بالا دارند و کسانی که الکل و دخانیات مصرف می کنند در آب و هوای سرد در معرض خطرات شدید هستند.

در واقع، عواملی مانند آلودگی هوا، کاهش فعالیت بدنی، استرس عاطفی، عادات غذایی ناسالم و افزایش حساسیت به عفونت های ویروسی نیز در افزایش خطر حملات قلبی و نارسایی قلبی نقش دارند.

حوادث قلبی و ماراتن

وی گفت: شرکت در ماراتن‌ها با فواید سلامتی متعددی همراه بوده است. با این حال، مطالعات اخیر نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه دوی ماراتن ایجاد کرده‌اند. در حالی که ورزش متوسط ​​منظم می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، دویدن در مسافت طولانی ممکن است فشار بیش از حد ایجاد کند.

حوادث قلبی و کم آبی

علاوه بر این، کم آبی می تواند به طور قابل توجهی بر قلب تأثیر بگذارد . وقتی بدن کم آب می شود، حجم خون کاهش می یابد و قلب مجبور می شود برای پمپاژ خون و رساندن اکسیژن به اندام ها و ماهیچه های ضروری، سخت تر کار کند.

این افزایش فشار روی قلب می تواند در موارد شدید منجر به ایست قلبی بالقوه شود.

چگونه در زمستان از قلب محافظت کنیم؟

با کاهش دما کارشناسان می گویند برای کنترل سطح کلسترول باید با ورزش های داخل خانه و خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند ماهی های چرب، آجیل، میوه ها و سبزیجات فعال بمانند .

حفظ وزن بسیار مهم است زیرا اضافه وزن فشار بیشتری بر قلب وارد می کند. دکتر ویدیا سوراتکال گفت: خوردن وعده‌های غذایی سنگین‌تر در زمستان معمول است، بنابراین نظارت بر اندازه وعده‌ها و انتخاب جایگزین‌های سبک‌تر به مدیریت مصرف کالری کمک می‌کند.

هیدراتاسیون از عملکرد قلب پشتیبانی می کند

هیدراتاسیون را نادیده نگیرید زیرا هوای سرد تمایل به خشکی و کم آبی دارد بنابراین نوشیدن آب زیاد به حفظ ویسکوزیته خون کمک می‌کند. همچنین  زمستان زمان معاینه منظم با متخصص قلب است.

هنگام ورزش به علائم هشداردهنده مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا تپش قلب توجه کنید و در صورت بروز با پزشک مشورت کنید.

دکتر سوراتکال می‌گوید: گنجاندن فعالیت‌های متقابل تمرینی مانند شنا یا دوچرخه‌سواری در روتین می‌تواند خطر فشار بیش از حد بر قلب را کاهش دهد و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان